شناسهٔ خبر: 120417 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

به استاندار سمنان ابلاغ شد؛

موافقت با الحاق ۹۵ هکتار اراضی به محدوده شهر شاهرود/ الزام تصویب طرح تفصیلی با رعایت ۴ شرط در کمیسیون ماده ۵ استان

ببینید | پانزدهمین جلسه شورای عالی شهرسازی و معماری شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران در مکاتبه با استاندار سمنان با الحاق ۹۵ هکتار اراضی به محدوده شهر شاهرود برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن موافقت و تاکید کرد تا طرح تفصیلی آن با رعایت چهارچوب‌هایی به تایید کمیسیون ماده ۵ استان برسد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران در مکاتبه با هاشمی استاندار و رییس شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان قم مصوبه شورا را با موضوع الحاق اراضی به محدوده شهر شاهرود ابلاغ کرد.

در متن مصوبه آمده است: شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران در جلسه مورخ ۲ آبان ۱۴۰۱ خود، مصوبه جلسه مورخ اول شهریور ۱۴۰۱ شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان سمنان با موضوع "الحاق اراضی با مالکیت دولت (دراختیار نیروهای مسلح)   به مساحت ۹۵  هکتار واقع در منتهی‌الیه شمال‌شرق شهر به محدوده شهر شاهرود جهت تامین اراضی مورد نیاز نهضت ملی مسکن" را با عنایت به صورتجلسه مورخ ۱۶ مهر ۱۴۰۱ کمیته فنی شماره یک مورد بررسی قرار داد و با عنایت به  تایید کتبی (نامه شماره ۴۴۱۲۶ / ۱۴۰۱ / ۹۳ مورخ ۱۰ آبان ۱۴۰۱ -پیوست) سازمان ملی زمین و مسکن مبنی بر حصول توافق با نیروهای مسلح (آجا)، ضمن موافقت با الحاق اراضی مذکور، مقرر کرد تا طرح تفصیلی آن با رعایت چهارچوب زیر به تائید کمیسیون ماده ۵ برسد.

۱-سرانه‌های خدماتی مطابق طرح جامع اخیر التصویب شهر در همه سطوح (از مقیاس محله تا شهر) تامین شود.

۲- مطالعات عارضه سنجی ترافیکی  تهیه و توسط شورای ترافیک استان تایید شود.

۳- حریم و حاشیه  قانونی راه (محور شاهرود- مشهد) از شمول الحاق  حذف شود (الحاق صرفا درجنوب محور مذکور مورد تایید است).

۴- حریم و بستر مسیل و آبراهه‌های موجود، بر اساس آخرین نامه شرکت سهامی آب منطقه‌ای استان (نامه شماره ۱۴ / ۴۰۰ / ۳۰۰۸ / ۱۴۰۰ مورخ ۱۷ آذر ۱۴۰۰ ) در اسناد و مدارک طرح منعکس شود.

در پایان تاکید شده است تا نقشه محدوده شهر با اعمال الحاق اراضی فوق الذکر جهت طی فرآیند قانونی ابلاغ به دبیرخانه ارسال شود.