شناسهٔ خبر: 120481 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در جلسه شورای مسکن سراب مطرح شد

سندهای پروژه ۷۲ واحدی سلحشوران سراب وارد فاز عملیاتی می‌شود

مسکن سراب جلسه شورای مسکن شهرستان سراب با حضور مدیرکل راه و شهرسازی، نماینده مردم سراب در مجلس شورای اسلامی، فرماندار سراب، معاونین مسکن و ساختمان، ساخت و توسعه راه ها، معماری و شهرسازی، املاک و حقوقی، کارشناسان نهضت ملی مسکن، رئیس اداره راه و شهرسازی سراب، فرماندار شهرستان سراب، شهردار و سازمان های دیگر همچون راهداری، بنیاد مسکن، نظام مهندسی،آب و فاضلاب، اداره برق، بانک مسکن و منابع طبیعی در محل سالن جلسات فرمانداری شهرستان سراب تشکیل شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی ( آذربایجان شرقی ) جلسه شورای مسکن شهرستان سراب به ریاست بخشی زاده مدیرکل راه و شهرسازی و با حضور جهانی فرماندار سراب و داودی نماینده مردم سراب در مجلس شورای اسلامی، با دستور جلسه طرح نهضت ملی مسکن و بررسی آخرین وضعیت مسکن در این شهرستان برگزار شد.

داودی در این جلسه گفت؛ سراب از چهار شهر دوزدوزان، مهربان شربیان و سراب تشکیل شده است و لازم است شهرک اقامتی در سراب برای سرریز جمعیتی وارد فاز عملیاتی شود و برای تداوم و استمرار کارساخت مساکن  باید هزینه های ساخت را مدنظر قرار دهیم. ایشان در ادامه از رفع مشکلات پروژه گیلک آباد و آماده سازی مقدمات نهضت ملی مسکن سراب تشکر کرد.

علیپور شهردار سراب ضمن تشکر ویژه از بابت تحویل قیر رایگان برای محلات هدف بازآفرینی و ارائه گزارش تکمیلی از اقدامات عملیاتی در این شهرستان درخواست کرد تشکیل جلسات کمسیون ماده ۵ تسریع گردد.

فارسی رئیس بنیاد مسکن سراب گفت؛ ۵ قطعه از پروژه گیلک آباد سراب واگذار شده است و آماده واگذاری قطعات ویلایی ۲۵۰ متری به محض ابلاغ قرارداد هستیم.

بخشی زاده مدیرکل راه و شهرسازی ضمن تشکر از حضور مسئولین شهرستان سراب در جلسه طرح نهضت ملی مسکن گفت؛ اهتمام جدی داریم تا در شهرهایی که در حال جنین ( عدم رشد ) هستند و سراب هم یکی از آن شهرهاست پتانسیل های ویژه ای ایجاد کنیم. ایشان در خصوص پروژه شهرک سلحشوران سراب توضیحات تکمیلی ارائه داده و ابراز داشتند که باید سندهای این پروژه سریعا وارد فاز عملیاتی بشوند.

در ادمه اذعان داشتند زمین هایی در نظر گرفته ایم برای ایجاد شهرک ویلایی و باغ شهر که با داشتن قطعات ۵۰۰ تا ۲۰۰۰ متری پتانسیل خوبی برای پیشرفت این شهرستان ایجاد خواهد کرد.

بخشی زاده در ادامه سخنان خود گفت سطح مقطع کمربندی سراب در اسرع وقت انجام و ابلاغ خواهد شد و تاکید کرد باید خانه های سازمانی در این شهرستان تعیین تکلیف شده و ساماندهی شوند.

از مهمترین مصوبات این جلسه می توان اشاره کرد به؛

  • مقرر گردید پرونده ارسالی شهرداران برای کمسیون ماده ۵ حداقل در فاصله زمانی دو ماه تعیین تکلیف گردیده  و در خصوص مراحل اجرایی تعیین سطح مقطع کمربندی جنوبی سراب حداکثر تا دو هفته جلسات کمسیون ماده ۵ تشکیل و نتیجه به شهرداری ابلاغ گردد.
  • مقرر گردید مشکل تحویل زمین در چهارصد دستگاه برای طرح نهضت ملی مسکن در اسرع وقت توسط راه و شهرسازی به بنیاد مسکن ابلاغ شود.
  • مقرر گردید در راستای بازآفرینی شهری در محلات هدف( گیلک آباد-اهرلو- شوراخانه-لاله قبا ) نسبت به بازگشایی معابر و جدول گزاری و آسفالت و تکمیل پارک دانش در لاله قبا اقدام گردد.
  • مقرر گردید مساعدت لازم جهت آماده سازی سند ۷۲ واحدی سلحشورا ( ۳ بلوک ) جهت واگذاری به متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن انجام گیرد.
  • مقرر گردید کلیات طرح جامع کمربندی جنوبی در شهر سراب بررسی و مطابق تصمیمات متخذه قبلی در شورای مسکن شهرستان ظرف ۱۰ روز آینده توسط اداره کل راه و شهرسازی به شهرداری سراب ابلاغ گردد.
  • مقرر گردید در ایجاد شهر جدید با عنوان خانه باغ در زمین های شناسایی شده به مساحت ۱۳۰۰ هکتاری سراب و با طراحی قطعات ۲۵۰، ۵۰۰، ۱۰۰۰،،۱۵۰۰و ۲۰۰۰ متر مربعی به متقاضیان واگذار شود.