شناسهٔ خبر: 120565 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

درجلسه ستاد بازآفرینی شهری شهرستان تفت انجام شد:

تشریح سیاست‌های تشویقی دولت در بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری

ستاد بازآفرینی شهرستان تفت1.jpg با حضور اعضای ستاد بازآفرینی شهرستان تفت موضوع تعیین محدوده‌ها و محلات نیازمند بازآفرینی شهری شهرستان بررسی و سیاست‌های تشویقی دولت در بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری تشریح شد .

به گزارش پایگاه خبر وزارت راه و شهرسازی(یزد)، ستاد بازآفرینی شهرستان تفت به ریاست محمد دهشیری فرماندار تفت و با حضور ناصر دهقانی معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرمانداری، علی باقری کشکولی سرپرست اداره برنامه ریزی مسکن و بازآآفرینی شهری اداره کل راه و شهرسازی، وحید شاهدی و جاسم ملک‌زاده شهرداران شهرهای تفت و نیر و سایر اعضای این ستاد در فرمانداری شهرستان تفت برگزار شد.

علی باقری کشکولی سرپرست برنامه ریزی مسکن و بازآفرینی اداره کل راه و شهرسازی استان گفت : آیین نامه اجرایی برنامه ملی بازآفرینی شهری پایدار ابزاری مهم در به فعلیت رسیدن پتانسیل ها و ظرفیت های موجود در محلات هدف جهت کاهش نابرابری موجود در محلات شهری به لحاظ دسترسی به خدمات شهری است.

وی ادامه داد : سیاست‌های تشویقی دولت در بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری فرصتی مهم و با اهمیت درهمسویی دستگاه های اجرایی شهرستان به منظور رفع محدودیت های توسعه ای محلات این شهرخواهد بود .

باقری کشکولی خاطر نشان کرد: با تعیین محدوده‌ها و محلات نیازمند بازآفرینی شهر نیر، امکان بهره مندی این شهر از سیاست های حمایتی دولت در حوزه بازافرینی شهری فراهم می شود.

وی تصریح کرد: تسهیل در روند اجرای طرح بازآفرینی شهری در مسیر حسینیه محله گرمسیر تا قلعه تاریخی این محله نیازمند همسویی دستگاه های اجرایی شهرستان و استان و همچنین پیگیری های لازم از ستاد ملی بازآفرینی شهری ایران است.