شناسهٔ خبر: 120661 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در آستانه طرح راهداری زمستانه انجام شد؛

برگزاری هفتمین کمیسیون ایمنی راه‌های استان سمنان

IMG_4801.JPG مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان برهم افزایی ارتقای ایمنی راه‌ها، مدیریت و ایمنی سفرها و اجرای موثر راهداری زمستانه تاکید کرد و گفت: در کنار اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای دستگاه‌های موثر دیگری همچون پلیس راه، اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات، هلال احمر و اورژانس با شاخص‌های عملکردی خود می توانند تاثیر بسزایی در ایمنی راه‌های استان داشته باشند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (سمنان)، هفتمین نشست کمیسیون ایمنی راه‌های استان به ریاست محمد حمیدی، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری سمنان به منظور بررسی آمار ترددها، تصادفات رانندگی و عملکرد دستگاه‌های مرتبط در طرح راهداری زمستانه در سالن اجتماعات معاونت عمرانی استانداری سمنان برگزار شد.

در ابتدای این نشست اعضاء ضمن ارائه گزارش عملکرد خود در راستای خدمات‌رسانی امدادی و راهداری به هموطنان در سفرها و همچنین تصادفات و پاسخگویی به آن‌ها، بر تداوم و ارتقای همکاری‌ها در راستای مدیریت هرچه بهتر سفرها و کاهش تصادفات تاکید و اعلام آمادگی کردند.

در بخش دیگری از این نشست احسان منصورکیایی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان نیز ضمن قدردانی از فعالیت و عملکرد دستگاه‌ها در طرح های گذشته سال جاری، ارائه خدمات به هموطنان و تسهیل در تردد مسافران را نیازمند یک برنامه منسجم دانست و اظهار داشت: ادامه روند همکاری و مشارکت جمعی دستگاه‌ها در مدیریت تردد و رسیدگی به تصادفات به ما برای تصمیم‌گیری و ارائه راهکار مناسب در جهت کاهش تصادفات جاده‌ای کمک خواهد کرد.

دبیر کمیسیون ایمنی راههای استان افزود: مساله ایمنی در ترافیک یک دغدغه اجتماعی است که علاوه بر سازمان های دولتی می‌بایست دیگر نهاد ها نیز دست به کار شوند تا نهایتا با اقدامات هدفمند صورت گرفته شاهد کاهش حوادث در این بخش باشیم.

منصور کیایی یادآور شد: با توجه به تجربه سنوات گذشته در حوزه راهداری زمستانی، امسال از مرداد ماه برنامه‌ریزی‌های لازم برای تحلیل و ارزیابی و رفع موانع احتمالی انجام شده و در حوزه کارشناسی تمام ظرفیت، موانع و اقدامات بررسی شده است و  نشست حاضر اتمام حجت نهایی کاری برای بهره‌برداری بهتر از ظرفیت‌ها و امکانات ایجاد شده است و انتظار می‌رود با آمادگی موجود، شاهد تردد روان و بدون انسداد کاربران جاده‌ای در زمستان سال‌جاری باشیم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان توضیح داد: در کنار اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای دستگاه‌های اجرایی دخیل دیگری همچون پلیس راه، هلال احمر و اورژانس با شاخص‌های عملکردی خود می توانند تاثیر بسزایی در ایمنی راههای استان داشته باشند.

وی با تاکید بر ضرورت توسعه ارتباطات و فناوری اطلاعات به عنوان زیرساخت تمام بخش های کشور گفت: با توجه به شرایط خاص طرح راهداری زمستانه، ضروریست رفع مشکل نقاط کور و تقویت دکل های مخابراتی در دستور کار مسئولین امر قرار بگیرد و تیم شبکه تلفن همراه جهت بررسی وضعیت مناطقی که مشکل آنتن دهی دارند اعزام و نسبت به رفع مشکلات آن اقدامات لازم را صورت دهند.

محمد حمیدی، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری سمنان نیز در این جلسه با اشاره به اینکه استان سمنان به دلیل قرار گیری در مسیر زائران رضوی میزبان حجم کثیری از هموطنان است اشاره داشت: تصادفات و تلفات جاده‌ای زیبنده استان سمنان نیست و باید با همکاری مجموعه دستگاه‌های اجرایی متولی در راستای آموزش، فرهنگ سازی و تخصیص اعتبارهای لازم گام اساسی در جهت ارتقاء خدمات و کاهش تلفات برداریم.

حمیدی در ادامه گفت: با برنامه‌ریزی مناسب و هماهنگی تمامی دستگاه‌های مجری طرح زمستانی به‌منظور ارتقاء سطح خدمات‌رسانی، جلوگیری از انسداد معابر، انضباط‌بخشی در عبور و مرور و کاهش جانباختگان ناشی از تصادفات رانندگی با بسیج تمام امکانات، طرح زمستانی را عملیاتی نمایند.

وی در پایان هدف اصلی را کاهش زمان پاسخگویی و امدادرسانی در حوادث مختلف توصیف کرد  و گفت: سرعت عمل دستگاه های امدادی و خدمت رسان در صحنه تصادف قابل تقدیر است اما علت یابی تصادفات، اقدام عاجل شرکت زیرساخت مخابرات استان برای رفع نقاط کور تلفن همراه و تکمیل پروژه های نیمه تمام ضرورت دارد و دستگاه های اجرایی و خدمت رسان باید نسبت به آن اهتمام بورزند.

شایان ذکراست در این جلسه افزایش ضریب ایمنی محورهای برون شهری استان، اقدامات انجام شده و راه کارهای پیشگیرانه مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.