شناسهٔ خبر: 120689 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره حمل‌ونقل مسافر اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان کرمان خبر داد:

جابه‌جایی بیش از ۶ میلیون مسافر طی ۷ ماه در استان کرمان/رشد ۸۵ درصدی حمل و نقل مسافری در کرمان

جابه‌جایی بیش از 6 ميليون مسافر طی هفت ماه رئیس اداره حمل و نقل مسافر اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان با اشاره به اینکه بیش از ۶ میلیون مسافر توسط ناوگان حمل و نقل مسافری استان در هفت ماهه نخست امسال جابجا شده‌اند، گفت: این آمار در مقایسه با سال گذشته ۵۸ درصد رشد داشته است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (کرمان)، سهند شفق رئیس اداره حمل و نقل مسافر اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان با اشاره به اینکه بیش از ۶ میلیون مسافر توسط ناوگان حمل و نقل مسافری استان در هفت ماهه نخست امسال جابجا شده‌اند، گفت: آمارحمل ونقل مسافری استان در مقایسه با سال گذشته ۵۸ درصد رشد داشته است.

ئیس اداره حمل و نقل مسافر اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کرمان افزود: در هفت ماهه امسال ۶ میلیون نفر مسافر در قالب بیش از ۳۷۰ هزار سفر از مبدأ استان کرمان توسط ناوگان حمل و نقل جاده‌ای استان به اقصی نقاط کشور جابه‌جا شده است که نسبت به هفت ماهه سال قبل ۵۸ درصد رشد داشته است.

شفق ادامه داد: حدود ۱۲ درصد از مسافرین جابه‌جا شده بصورت برون استانی و ۸۸ درصد بصورت درون استانی صورت گرفته است.

رئیس اداره حمل و نقل مسافر اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان با اشاره به این که ۸۳۸ هزار نفر با حمل و نقل عمومی وارد استان کرمان شده‌اند، تصریح کرد: ۷۲ درصد از مسافرین با استفاده از ناوگان اتوبوسی، ۷ درصد توسط ناوگان سواری کرایه بین شهری و۲۱ درصد توسط ناوگان حمل‌ونقل مینی‌بوسی جابه‌جا شده‌اند.

وی با بیان این مطلب که ۸۶ شرکت مسافربری و ۴ هزار نفر راننده در حوزه حمل و نقل مسافر در استان کرمان فعالیت می‌کنند، خاطرنشان کرد: بیشترین جابه‌جایی مسافر در استان کرمان از ابتدای امسال، به ترتیب طی ماه های خرداد، تیر و مردادانجام شده است.