شناسهٔ خبر: 120718 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در سالجاری انجام شد:

صدور، تمدید و ارتقای ۶۸۳ فقره پروانه اشتغال به کار مهندسی، کاردانی و معمار تجربی در سیستان و بلوچستان

ببینید/آزمون ورود به حرفه مهندسان در زاهدان همزمان با سراسر کشور رئیس اداره نظام مهندسی و مقررات ملی ساختمان راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان گفت: ۶۸۳ فقره پروانه اشتغال به کار مهندسی، کاردانی و معمار تجربی در سالجاری با هدف اعتبار بخشی به جامعه مهندسی و رونق تولید مسکن در محدوده شهرهای تحت پوشش این اداره کل صادر و تمدید شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از سیستان و بلوچستان،محمد انصاری مقدم اظهار داشت: در حال حاضر ۲ هزار و ۳۳۳نفر عضو پروانه دار در هفت رشته مهندسی شامل معماری، شهرسازی، عمران، مکانیک، برق، نقشه برداری و ترافیک در سازمان نظام مهندسی ساختمان استان مشغول فعالیت هستند و پروانه اشتغال به کار مهندسی شاخص بسیار خوبی برای ادامه کار مهندسان با تجربه و ورود به کار و حرفه برای مهندسان جوان استان است.

وی گفت: پروانه اشتغال شخص حقیقی در هفت رشته مهندسی شامل معماری، شهرسازی، عمران، مکانیک، برق، نقشه برداری و ترافیک در صلاحیت‌های نظارت، طراحی یا محاسبه و اجرا صادر می‌شود.

رئیس اداره نظام مهندسی و مقررات ملی ساختمان راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان افزود: پروانه اشتغال به کار اشخاص حقوقی در صلاحیت های طراحی، نظارت و اجرای ساختمان‌ و همچنین ارائه خدمات آزمایشگاهی در زمینه آزمایشات بتن، ژئوتکنیک و جوش برای متقاضیان صادر می‌شود.

انصاری مقدم تصریح کرد: متقاضیان صلاحیت انبوه سازی نیز پس از تشکیل پرونده و ارایه مدارک مورد نیاز به انجمن انبوه سازی استان، مراجعه و از این اداره کل پروانه اشتغال دریافت می‌کنند.

وی با اشاره به اهمیت اجرای طرح نهضت ملی مسکن و تکلیف اداره کل راه و شهرسازی شمال استان برای احداث ۹۶ هزار واحد مسکونی این طرح گفت: بهره‌مندی از ظرفیت‌ و پتانسیل‌ موجود در جامعه مهندسی ساختمان استان می تواند زمینه‌ساز افزایش سرعت و کیفیت ارائه خدمات به متقاضیان طرح‌های ملی مسکن شود.