شناسهٔ خبر: 120727 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران انجام شد:

بهره برداری از ساختمان کتابخانه شهید قاسم سلیمانی محله مهر آباد (بانبرز) شهر ایلام

افتتاح کتابخانه محله بانبرز ایلام.JPG کتابخانه شهید قاسم سلیمانی محله بانبرز شهر ایلام که از محل تسهیلات بازآفرینی وزارت راه و شهرسازی احداث شده است طی مراسمی با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت باز آفرینی شهری ایلام رسماً افتتاح شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی( ایلام)، محمد آیینی، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران در سفر به استان ایلام ضمن بازدید طرح ها و پروژه های در حال احداث محلات هدف باز آفرینی در شهر ایلام به همراه معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری ایلام ، مدیرکل راه و شهرسازی استان و جمعی از مسئولین استانی در مراسم افتتاحیه کتابخانه شهید قاسم سلیمانی محله بانبرز ایلام گفت: مردمی سازی از اهداف دولت در طرح بازآفرینی شهری است، برای این منظور باید از مشارکت خود مردم، سرمایه گذاران و خیران استفاده شود.

وی با تاکید بر لزوم تقویت و شتاب بخشی طرح بازآفرینی شهری در محلات هدف افزود: نگاه مثبت دولت سیزدهم به بازآفرینی شهری فضای خوبی برای فعالیت در این حوزه فراهم کرده است، معیشت، بهداشت و اشتغال سه موضوع اصلی است که باید در محلات کمتر برخوردار به آن توجه شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران بیان کرد: ادبیات بازآفرینی در دولت سیزدهم تغییر یافته است، در واقع عمده مشکل در محلات هدف بازآفرینی فرسودگی و حاشیه نشینی نیست بلکه از بسیاری شاخص‌ها همچون خدمات و مسکن عقب ماندگی وجود دارد که تلاش دولت این است که فاصله بین این محلات برخوردار و مناطق غیربرخوردار کمتر شود.

آیینی اضافه کرد: مطابقت با اولویت‌های جدید نیازهای محلات احصا و پروژه‌های چند منظوره در محلات تعریف شود تا بتوان برای چند موضوع در بخش های مختلف فرهنگی، ورزشی، بهداشتی، آموزشی و جهت ارائه خدمات به مردم از آن ها استفاده کرد.

مدیر کل راه و شهرسازی استان ایلام در مورد مجتمع های احداثی این اداره کل در محله بانبرز گفت: این مجتمع در زمینی به مساحت ۲ هزار و ۲۹۵ متر مربع بصورت مشاع برای احداث سه پروژه کتابخانه بانبرز، پایکاه خدمات اجتماعی و درمانگاه بانبرز اختصاص یافته است.

فرشاد دوستی افزود: ساختمان کتابخانه  شهید قاسم سلیمانی در این مجتمع با زیربنای ۷۳۰ متر مربع در ۲ طبقه مورد احداث قرار گرفته  که شامل: سالن های مطالعه، آمفی تئاتر و اجتماعات و اتاق های کودک و رایانه و فضاهای اداری است.

وی بیان داشت: برای این طرح بالغ بر ۱۶ میلیارد ریال از محل اعتبارات بازآفرینی شهری وزارت راه و شهرسازی هزینه شده است.

لازم به ذکر است در حال حاضر عملیات محوطه سازی مجتمع پروژه های باز آفرینی محله بانبرز در حال اجرا است.