شناسهٔ خبر: 120742 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در جلسه شورای معاونین اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان تاکید شد؛

رویکرد شایسته سالاری در به‌کارگیری کارکنان سطوح مختلف

شورای معاونین اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان جلسه شوای معاونین راه و شهرسازی استان اصفهان با هدف رفع مسائل و مشکلات حوزه های کاری مختلف، بررسی وضعیت پروژه‌های حوزه‌های مختلف بالاخص طرح نهضت ملی مسکن استان تشکیل شد و بر رعایت شایسته سالاری در تمام سطوح کارکنان تاکید شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)، جلسه شورای معاونین اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان با حضور علیرضا قاری‌قرآن مدیرکل راه و شهرسازی استان و اعضای شورای معاونین این اداره کل برگزار شد.  

در این جلسه ضمن رسیدگی به مسائل و مشکلات حوزه‌های کاری مختلف، برنامه‌های اولویت دار مطرح و وضعیت پروژه‌ها، بودجه‌های مربوطه، مسائل مالی پرسنلی و ... مورد بررسی قرار گرفت و همچنین راهبردهای لازم جهت نیل به اهداف سازمانی و تسریع امور ارائه شد.  

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان در طی این نشست پس از استماع گزارشات ارائه شده توسط معاونین، انتظارات خود را مطرح کرد و با ارئه رهنمودهای لازم از آنان خواست با جدیت کامل و سیاستگذاری دقیق، هدف تعیین شده سازمانی را جامه عمل بپوشانند.  

وی اذعان داشت: نقش و جایگاه تصمیمات شورای معاونین این اداره کل که نشات گرفته از خرد جمعی اعضاء می‌باشد بسیار حائز اهمیت است.  

قاری‌قرآن در خصوص برنامه ریزی و سازماندهی کارشناسان و کارکنان در سطح اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان و ادارات تابعه بیان داشت: منابع انسانی ارزشمندترین منابع سازمان‌ها محسوب می‌شوند که در صورت قرارگرفتن آنان در جایگاه‌های مناسب با توانایی و تجارب و قابلیت خود، می توان با سرعت، اهداف سازمانی را تحقق بخشید.  

وی ضمن تاکید بر شایسته سالاری در تمام سطوح کارکنان گفت: در صورتی که کارکنان از درون و با تمام وجود احساس کنند که با توجه به تجربه و تخصص کاری، سابقه و تحصیلاتی که دارند در جایگاه درست قرار گرفته و توسعه می یابند، رضایت بخشی، افزایش انگیزه و نهایتاً بهره وری حاصل می‌شود.  

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان در ادامه سرعت بخشی به پیشرفت فیزیکی پروژه‌های در دست اجرا را یکی از اولویت های اداره کل برشمرد و گفت: تمامی پروژه ها و طرح های در دست اجرا چه در بخش راه و چه در بخش مسکن می بایست در بازه زمانی تعریف شده، با کیفیت مناسب به مرحله اجرا و بهره برداری برسد.  

وی در خصوص حل مشکل مسکن و تعهدات موجود در طرح نهضت ملی مسکن استان مباحث مرتبط با الحاق اراضی، تامین زمین این طرح و اجرای مصوبات شورای مسکن استان را مورد بررسی قرار داد و دستورات لازم را در جهت سرعت بخشی به امور ابلاغ کرد.  

قاری‌قرآن با اشاره به وضعیت اعتبارات اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان و مهلت باقیمانده تا پایان سال، بر پیگیری جهت جذب اعتبارات تاکید کرد و گفت: رفع مشکلات و مسائل مالی پروژه های در حال اجرا و قابل افتتاح همچنین مبحث اعتبارات قیر برای آسفالت معابر محلات هدف بازآفرینی شهری در سطح استان، همت ویژه و پیگیری مستمر می‌طلبد.  

وی با اشاره به اهمیت برگزاری جلسات کمیسیون رفع تداخلات در راستای رفع مشکلات زمین و پاسخگویی به مردم، از معاون املاک و حقوقی این اداره کل خواست تا پیگیری‌های لازم به منظور برگزاری این جلسات با فاصله زمانی کوتاه‌تر بعمل آید.  

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان ضمن بررسی وضعیت پرسنلی و رفاهیات آنان، راهکارهایی را در این خصوص ارائه داد و از معاونین خواست تا رایزنی‌ها و پیگیری‌های لازم را از مراجع ذیربط بعمل آورند.