شناسهٔ خبر: 120833 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان خبر داد:

آمادگی کامل راهداران اردبیل برای انجام عملیات راهداری زمستانی

وثوقی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: تمهیدات و برنامه‌ریزی‌های لازم برای ارائه خدمات راهداری زمستانی در راه‌های ارتباطی استان اردبیل اتخاذ شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی (اردبیل)، کلیم‌اله وثوقی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان در جلسه قرارگاه مرکزی حمل ونقل و راهداری زمستانی استان اردبیل که در شهرستان مشکین ترتیب یافته بود با بیان اینکه انجام عملیات راهداری زمستانی در فصول سرما و بارش از وظایف و مأموریت‌های مهم راهداران در محورهای مواصلاتی است، اظهار کرد: تمهیدات و برنامه‌ریزی‌های لازم برای ارائه خدمات راهداری زمستانی در راه‌های ارتباطی استان اردبیل اتخاذ شده است.

عضو شورای اداری استان اردبیل از استقرار ۴۰۰ راهدار در قالب ۷۵ اکیپ راهداری از ۱۵ آذرماه ۱۴۰۱ تا ۱۵ فروردین ۱۴۰۲ در مسیرهای ارتباطی استان اردبیل خبر داد و گفت: نیروهای راهداری اردبیل برای استقبال از زمستان و ارائه خدمات مطلوب به مسافران از جهت تعداد و بهره‌گیری از ماشین‌آلات و راهدارخانه‌ها در آماده باش کامل قرار گرفتند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل افزود: اردبیل جز استان‌های سردسیر کشور است که معمولاً زودتر از سایر استان‌ها درگیر مشکلات راهداری زمستانی می‌شود بدین ترتیب فعال کردن اکیپ‌های زمستانی، خرید نمک، شن و ماسه برای نمک‌پاشی جاده‌ها معمولاً اقداماتی است که سریع‌تر از سایر استان‌ها در اردبیل آغاز می‌شود.

وثوقی خاطر نشان کرد: برخی از کمبودها باید از طریق بخش خصوصی تأمین شود و در حال انجام فرآیند مناقصه ماشین‌های استیجاری هستیم تا مشکل کمبود خودرو نیز رفع شود.

وی با بیان اینکه در مجموع ۷۰۰ میلیارد ریال برای تأمین هزینه تعمیرات ماشین آلات و لوازم مصرفی مورد نیاز پیش بینی شده است، تصریح کرد: امیدواریم اتفاق خاصی رخ ندهد و زمستان ۱۴۰۱ را بدون کوچک‌ترین مشکلی برای وسایل نقلیه عبوری و شهروندان سپری کنیم.