شناسهٔ خبر: 120862 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در جلسه ستاد بازآفرینی شهری قم مطرح شد؛

تسریع در ساماندهی و بهسازی محلات فرسوده قم/ واگذاری اراضی ۴۸ هکتاری پردیسان با هدف بازآفرینی شهر/ انعقاد تفاهم‌نامه چهار محور با شهرداری قم

ستاد بازآفرینی شهری قم در دومین جلسه ستاد بازآفرینی شهری قم بر تسریع در ساماندهی، بازآفرینی، بهسازی و بازسازی بافت فرسوده و ناکارآمد شهر تاکید شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (قم)، محمد صادقی مدیرکل راه و شهرسازی قم در دومین جلسه ستاد بازآفرینی شهری قم که به ریاست استاندار قم برگزار شد، اظهار کرد: چهار تفاهم‌نامه برای ساماندهی و بهسازی محلات هدف با شهرداری قم منعقد شده است که برای دستیابی به این امر از ظرفیت اراضی ۴۸ هکتاری پردیسان قم استفاده خواهد شد.

مدیرکل راه و شهرسازی قم افزود: علاوه بر آماده‌سازی اراضی ۴۸ هکتاری پردیسان قم، توسعه فاز پنجم بلوار عمار- یاسر، ساماندهی محله چهل اختران، محله دروازه ری و ساماندهی قبرستان نو چهار تفاهم نامه استان با شهرداری قم بوده است.

صادقی توضیح داد: در این خصوص برای تسریع در عملیات اجرایی این پروژه ها، اداره کل راه و شهرسازی با همکاری شهرداری اقدام به تحویل زمین معوض به مالکین در این محورها و  محلات در دست ساماندهی و توسعه کرده است.

دبیر شورای بازآفرینی شهری قم با اشاره به این که تصمیم گیری در خصوص اراضی ۴۸ هکتاری پردیسان در سال گذشته به استان قم تفویض شده است، توضیح داد: پس از دریافت و اخذ سند مادر ۴۸ هکتاری از شرکت ملی بازآفرینی شهری، اداره کل راه و شهرسازی استان قم اقدام به اخذ سندهای تفکیکی این اراضی به تعداد بالغ بر ۴۲۰ سند کرده است.

صادقی در پایان تصریح کرد: بازسازی، بازآفرینی و بهسازی محلات فرسوده و ناکارامد قم نیازمند همکاری و تعامل بیش از پیش دستگاه‌های اجرایی و خدمات رسان است تا بتوانیم از مهاجرت ساکنان و اهالی بومی محلات مرکزی شهر به بافت پیرامونی و حاشیه شهر جلوگیری کنیم.

گفتنی است اراضی ۴۸ هکتاری در حد فاصل تقاطع بلوار امام علی(ع) و بلوار امام صادق(ع) پردیسان قرار دارد و تا سال گذشته سند این اراضی در اختیار و به نام شرکت بازآفرینی شهری ایران بود که با توجه ضرورت باز آفرینی و بهسازی بافت ناکارآمد شهر به عنوان پشتیبان محلات هدف در بافت ناکارآمد مرکز شهر، به استان تفویض شد.