شناسهٔ خبر: 120913 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

آماده‌سازی پایانه مرزی رازی برای بهره‌برداری/ بررسی روند پیشرفت پروژه‌های راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی

دکتر حمزه لو نشست مدیرکل بازرسی، مدیریت عملکرد و حقوق شهروندان وزارت راه و شهرسازی با رئیس شورای هماهنگی راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی در خصوص بررسی روند پیشرفت طرح‌های راه و شهرسازی برگزار شد.

 به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (آذربایجان غربی)، حسین مذنب در این نشست در جریان وضعیت پیشرفت پروژه‌های راهسازی از جمله تکمیل کریدور بزرگراهی غرب کشور در آذربایجان‌غربی قرار گرفت و در خصوص اهمیت زیرساخت‌های حمل و نقل جاده‌ای در شمال‌غرب کشور تصریح کرد: توسعه جاده‌های امن و استاندارد از مهم‌ترین عوامل رشد اقتصادی و افزایش رفاه عمومی به شمار می رود و سرمایه‌گذاری در این حوزه باعث گسترش صنایع تولیدی و فعالیت‌های اقتصادی منطقه می‌شود.

مدیرکل بازرسی، مدیریت عملکرد و حقوق شهروندان وزارت راه و شهرسازی در این نشست تسریع در اتمام پروژه‌های عمرانی را به عنوان یک اصل جهت بهبود عملکرد برشمرد و تاکید کرد: ایجاد جذابیت برای سرمایه‌گذاران خصوصی، دسترسی آسان و امن مردم و کاهش هزینه‌های ساخت باید در راس فعالیت‌های مجموعه راه و شهرسازی قرار گیرد.

رئیس شورای هماهنگی و مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی درباره پروژه‌های راهسازی استان گفت: از ابندای امسال۳۶ کارگاه راهسازی با هدف ساخت و توسعه ۲۰۲ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی از شمال تا جنوب استان فعال بوده و از این مقدار تاکنون ۱۰۰ کیلومتر بهسازی و آسفالت شده است.

سیدمحسن حمزه‌لو یادآور شد: توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل در پایانه‌های مرزی یکی از کارآمدترین راهکارهای برون رفت از چالش‌های اقتصادی به شمار می‌رود.

در این نشست که مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان نیز حضور داشت درباره آماده‌سازی پایانه مرزی رازی برای بهره‌برداری بحث و تبادل‌نظر شد.

بازدید از پروژه‌های راهسازی احداث بزرگراه سلماس-خوی به عنوان بخش شمالی کریدور بزرگراهی غرب کشوردر استان، تعریض و بهسازی جاده خوی-قطور- رازی و مراحل نهایی تکمیل پایانه مرزی رازی از مهم‌ترین برنامه‌های سفر یک‌روزه مدیرکل بازرسی ، مدیریت عملکرد و حقوق شهروندان وزارت راه و شهرسازی به آذربایجان‌غربی است.

هفته گذشته با حضور وزیر کشور ساختمان باری و مسافری پایانه رازی خوی بطور غیررسمی فعالیت خود را آغاز کرد. برای ساخت مجموعه پایانه مرزی خوی در زمینی به مساحت ۱۸ هزار مترمربع ۲۲۰ میلیارد تومان هزینه شده است.