شناسهٔ خبر: 120943 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

طی ۸ ماه گذشته صورت گرفت؛

جابه جایی و حمل بیش از ۶ میلیون تن کالا در گیلان/ صدور نزدیک به ۴۸۰هزار فقره بارنامه

روز مجلس گیلان سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان گفت: طی ۸ماه گذشته بیش از ۶ میلیون تن کالا از استان حمل و جابه جا شده است

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(گیلان)، غلامعلی نیک فهم سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گیلان اظهار داشت: طی هشت ماه امسال ۶میلیون و ۷۸۶هزار و ۱۳۸تن کالا از این استان حمل شد.

وی افزود :با مقایسه عملکرد شهرهای مهم استان، شهرستان رشت با جابجایی بیش از ۳ میلیون تن کالا رتبه اول را به خود اختصاص داده و پس از آن شهرستان های بندر انزلی رودبار و سیاهکل رتبه های دوم تا چهارم را به خود اختصاص دادند .

غلامعلی نیک فهم در ادامه خاطرنشان کرد: عمده ترین کالاهای حمل شده طی مدت مذکور شامل انواع سیمان، انواع بنزین ،آهن آلات و گندم بوده که توسط بیش از ۹۸ هزار دستگاه سفر کامیون جابجا شده است.

 سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گیلان در ادامه با اشاره به این نکته که در هشت ماه سال جاری تعداد ۴۷۹هزار و ۲۸۵ برگ بارنامه نیز در استان صادر شده افزود: میزان حمل کالاهای اساسی در آبان ماه سال جاری نسبت به سال گذشته دو برابر شده است.

 وی افزود :در حال حاضر تعداد ۸۷۸۴ راننده حمل و نقل کالا در استان در این حوزه در حال فعالیت هستند و همچنین در ۸ ماهه نخست امسال بیش از ۲۹۰ کارت هوشمند برای رانندگان کالا صادر و ۵۹۴۲ کارت هوشمند رانندگان حمل و نقل کالا نیز تمدید شده است.

گفتنی است در حال حاضر ۱۵۱ شرکت حمل و نقل کالا و بیش از ۷۸۹۰ دستگاه وسیله نقلیه باری در استان گیلان مشغول فعالیت هستند.