شناسهٔ خبر: 120968 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون مهندسی و ساخت اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان مطرح کرد؛

اهمیت ارزیابی اقتصادی و بررسی منافع حاصل از احداث راه‌ها 

بهزاد شاهسوندی-اصفهان معاون مهندسی و ساخت اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: ارزیابی اقتصادی و بررسی منافع حاصل از احداث راه‌ها و آثار اقتصادی و اجتماعی اجرای این طرح‌ها بسیار حائز اهمیت بوده و نیاز به برنامه‌ریزی دقیق در این حیطه دارد.

بهزاد شاهسوندی معاون مهندسی و ساخت اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان) اظهار کرد: با توجه به اینکه استان اصفهان یکی از استان های مرکزی کشور است، مباحثی همچون راهسازی، راه و نگهداری آن حائز اهمیت بوده و این موارد در استان اصفهان از ویژگی‌های خاصی برخوردار است.    

وی افزود: براین اساس هزینه‌هایی که بابت صنعت حمل و نقل و احداث راه انجام می‌شود باید با دقت فراوان مورد بررسی و ارزیابی قرار گیرد و اطمینان حاصل شود که منابع مورد استفاده به اندازه کاربرد آن‌ها در سایر بخش‌ها می‌تواند موجبات توسعه اقتصادی و اجتماعی را فراهم آورد، لذا این موضوع هدف گذاری و برنامه ریزی‌های مرتبط را می‌طلبد.  

معاون مهندسی و ساخت اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان با اشاره به اینکه استان اصفهان با ۹ استان دیگر همجوار بوده و ارتباط دهنده کریدورهای شمال به جنوب و غرب به شرق است اذعان داشت: در این استان موضوع ترافیک، حوادث ناشی از آن و عبور و مرور خودروها از محورهای مواصلاتی بسیار قابل توجه است.  

وی با بیان اینکه یکی از اولویت‌های این اداره کل در سطح استان، رفع نقاط حادثه خیز و تبدیل و ارتقاء محورهای موجود از راه‌های اصلی به بزرگراهی و راه‌های بزرگراهی به آزادراه‌ها است اذعان داشت: نقاط حادثه خیز بر اساس اطلاعات ارائه شده توسط پلیس راه و اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و طبق اولویت بندی صورت گرفته در دستور کار اداره‌کل راه و شهرسازی استان قرار می‌گیرد.  

وی عنوان کرد: براساس گزارشات پلیس راه حدود ۶۷ نقطه پر حادثه در سطح استان شناسایی شده است که بخش عمده‌ای از آن با مشارکت اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان و این اداره‌کل اقدام و رفع خطر شده و مابقی هم در دستور کار است.