شناسهٔ خبر: 121069 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان آران و بیدگل مطرح کرد؛

نقش مهم کنارگذر آران و بیدگل در کاهش ترافیک شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل

عصار زاده اران وبیدگل اصفهان رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان آران و بیدگل گفت: احداث جاده کنارگذر آران و بیدگل یکی از مطالبات مردمی است که بهره برداری از آن موجب کاهش ترافیک در شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل می شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)؛ امیرحسین عصارزاده رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان آران و بیدگل با بیان اینکه پروژه کنارگذر آران و بیدگل یکی از پروژه های اولویت دار اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان است اظهار داشت: این محور به طول ۴۳ کیلومتر است که از پل دارالسلام در شهر کاشان شروع و به محور قدیم قم به کاشان قبل از شهر مشکات متصل می‌شود. 

وی افزود: در حال حاضر حدود ۲۸ کیلومتر از مسیر آسفالت انجام شده و ۱۸ کیلومتر آن زیربار ترافیک عبوری قرار دارد همچنین زیرسازی ۱۶ کیلومتر از این مسیر دارای پیشرفت فیزیکی حدود ۵۰ درصدی است. 

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان آران و بیدگل با بیان اینکه کنارگذر آران و بیدگل در ابتدای مسیر یعنی حد فاصل پل دارالسلام تا کیلومتر جاده ابوزیدآباد به کاشان با کمربندی کاشان مشترک است اذعان داشت: احداث جاده کنارگذر آران و بیدگل و اتصال آن به سه‌راه چرمشهرِ استان تهران مهم‌ترین مطالبه مردم در حوزه راه و شهرسازی بوده که در حال پیگیری است. 

وی با بیان اینکه پروژه کنارگذر آران و بیدگل نقش مهمی در کاهش ترافیک شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل دارد گفت : کنارگذرها و جاده‌های کمربندی از جمله ملزومات راهسازی و شهرسازی در کلانشهرها هستند که بار ترافیکی یک شهر را بر دوش می‌کشند و از سویی دیگر آلودگی هوا و آلودگی صوتی را نیز از مرکز شهر به حاشیه‌ها انتقال می‌دهند و در عین حال می‌توانند اقتصاد یک شهر را نیز هدف قرار داده و مقدمات رشد آن را به دنبال داشته باشد.