شناسهٔ خبر: 121174 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در ۸ ماهه گذشته انجام شده است:

بهسازی و آسفالت ۲۴ کیلومتر از راه‌های روستایی شهرستان بیله سوار استان اردبیل

بهسازی جاده های خوزستان رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده ای شهرستان بیله سوار گفت:۲۴ کیلومتر از راههای روستایی این شهرستان در ۸ ماهه گذشته بهسازی و آسفالت شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی  (راهداری اردبیل) ،ضیاء فکری در بازدید از محور جعفرآباد گفت :در مدت یاد شده ۱۲ کیلومتر از پروژه راه روستایی قره دره بهسازی شده که از این مقدار آسفالت۹ کیلومتراز مسیر اجرا و مابقی مسیر زیرسازی انجام و آماده آسفالت است.

وی با اشاره به اینکه در ۸ ماهه گذشته عملیات آسفالت ۲ کیلومتر از پروژه راه روستایی گوردگل – نورالدین اجرا شده و ۳ کیلومتراز عملیات آسفالت راه روستایی اجاق قشلاقی در حال اجراست افزود: در مدت یاد شده  ۳ ونیم کیلومتراز پروژه راه روستایی آلی کندی نیز آسفالت و راه روستایی شاه تپه سی به طول ۲ ونیم کیلومتر آماده آسفالت است.

رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده ای شهرستان بیله سوار از دیگر پروژه های روستایی به بهسازی راه روستایی گلی بلاغ اشاره کرد و خاطرنشان شد: طول کلی  پروژه ۷.۵ کیلومتر است که از این مقدار ۷.۵ کیلومتر تراکم بستر و خاکریزی در دولایه انجام شده ومصالح زیر اساس ۷.۵ کیلومتر در یک لایه انجام و مابقی  عملیات اجرایی نیزدر حال انجام است.

فکری در جهت ارتقای ایمنی راهها،لکه گیری محورهای مواصلاتی شهرستان بیله سوار را با استفاده از ۸۵۰ تن آسفالت سرد و گرم یادآور شدو اظهار کرد:در ۸ ماهه گذشته در جهت اطلاع رسانی به رانندگان و ملزم کردن آنها به رعایت قوانین راهور در جاده  ۲۰۰ عدد علائم اخطاری ، انتظامی و همچنین ۲۵ متر مربع تابلو اطلاعاتی در راههای این شهرستان نصب شده است.

وی حفاظت و صیانت از حریم راهها را بعنوان سرمایه ملی از وظایف مهم راهداران دانست و تصریح کرد:در این مدت با حضور گشت راهداری در محور ها در جهت جلوگیری از تجاوز به حریم راه۲۴ مورد اخطار کتبی به متخلفان ابلاغ و ۵ مورد ساخت وساز غیر مجاز قلع و قمع شده است.

رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده ای شهرستان بیله سواردر ۸ ماهه گذشته از تسطیح و رگلاژبیش از ۵۰۰ کیلومتر از حریم راههای اصلی،روستایی،شوسه و مرزی در شهرستان بیله سوارخبر دادو بیان کرد:در مدت یاد شده راهداران ۲۲۰ کیلومتر از راههای اصلی و روستایی شهرستان را قنوزنی کرده اند.

فکری  رنگ آمیزی ۶۰۰ متر ازسرعت کاهها ، برچیدن ۱۱۰ عدداز علائم فرسوده و فاقد کارایی ، نظارت بر عملکرد پیمانکاران، ایمن سازی نقاط حادثه خیز  از قبیل نصب تابلو هشدار دهنده و نصب چراغ چشمک زن ، تنقیه و لایروبی پل ها و ایجاد دپوی خاکی ۱۶۸ دهنه پل ،علف زنی کناره تابلوها و سرویس دوره ای ۷ دستگاه از ماشین آلات سنگین را از دیگر اقدامات مهم راهداران در ۸ ماهه گذشته برشمرد.

وی اتمام عملیات احداث ۴ کیلومتر از باند دوم کمربندی بیله سوارو همچنین لکه گیری و روکش آسفالت قطعه (۱و۲) محور گرمی – بیله سوار  را توسط راهداران در ۸ ماهه گذشته یادآور شدو اظهار کرد:. آسفالت داخل جعفر آباد بطول ۴۰۰متر وعرض ۱۷ متر اجراء شده وچهار صد متر باقی مانده نیز در صورت آماده شدن زیر سازی توسط شهرداری جعفر آباد اجراء خواهد شد.