شناسهٔ خبر: 121180 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی:

تجربه «بذرپاش» در روش‌های تامین مالی به اجرای پروژه‌های وزارت راه و شهرسازی سرعت می‌دهد

منصور آرامی عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اعلام حمایت بخشی از نمایندگان مجلس در معرفی مهرداد بذرپاش به عنوان وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی گفت: تجربه وی در روش‌های تامین منابع مالی به اجرای پروژه های عمرانی وزارتخانه سرعت می‌دهد.

منصور آرامی عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در خصوص معرفی مهرداد بذرپاش به عنوان وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی و توانایی و در سکانداری وزارتخانه توضیح داد: آقای بذرپاش به عنوان یک مدیر جوان، با تجربه‌ای که در مدیریت‌های کلان از جمله رییس دیوان محاسبات کشور داشته نشان داده که با تدبیر توانایی حل و فصل امور را دارد.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه وزارت راه و شهرسازی یکی از وزارتخانه‌های تخصصی است که کارهای عمرانی بالایی را سیاستگذاری و اجرایی می‌کند، افزود: سکانداری وزارت راه و شهرسازی نیاز به مدیریت ارشدی دارد که بتواند حوزه های گسترده حمل و نقلی و مسکن و شهرسازی را مدیریت کند و بتواند از ظرفیت های بالای وزارتخانه در اجرای طرح های آغاز شده بهره ببرد که این توانایی  در آقای بذرپاش با توجه به اینکه تجربه ریاست دیوان محاسبات و نمایندگی مجلس را در کارنامه دارد، وجود دارد.

 آرامی یکی از خلاء‌های وزارت راه و شهرسازی را عدم بهره‌مندی از ظرفیت‌های مناسب حمل و نقل عنوان کرد و گفت: پر کردن خلاء های موجود در حمل و نقل با روش های تامین مالی و تجربه های گذشته مدیریتی آقای بذرپاش قابل پر شدن و ترمیم است.

وی تصریح کرد: روش‌های تامین منابع برای به سرانجام رساندن پروژه های عمرانی یکی از ویژگی‌هایی است که به نظر می‌رسد آقای بذرپاش در آن توانمندی لازم را دارد. در عین حال به دلیل تعامل مناسبی که وی با نمایندگان مجلس دارد بخش عمده‌ای از مشکلات در تعامل قابل حل و فصل است.

اعلام پشتیبانی اکثر نمایندگان مجلس از وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی

نماینده مردم هرمزگان بر اعلام پشتیبانی اکثر نمایندگان مجلس از مهرداد بذرپاش تاکید کرد.

در اجرای طرح نهضت ملی مسکن سایر دستگاه‌ها همکاری کنند

وی در خصوص پیش‌بینی عملکرد وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی در تولید مسکن و اجرای قانون جهش تولید گفت: قانون صراحت دارد که در اجرای طرح نهضت ملی مسکن سایر دستگاه‌ها و وزارتخانه ها نیز باید همراهی و همکاری لازم را داشته باشند تا این طرح بزرگ به سرانجام برسد. این توانمندی در آقای بذرپاش در بخش مسکن و شهرسازی نیز وجود دارد که بتواند همراهی بخش خصوصی را در اجرای طرح تقویت کند.

تقویت مشارکت بخش خصوصی در تولید مسکن

آرامی خاطرنشان کرد: با همراهی سایر دستگاه‌ها و وزارتخانه ها و همچنین بانک ها، مشارکت بخش خصوصی در تولید مسکن تقویت می شود و اجرای طرح نهضت ملی مسکن در زمان مقرر خود انجام شده و به پایان خواهد رسید.

مهرداد بذرپاش روز گذشته ۱۳ آذر به عنوان وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی از سوی دولت به مجلس معرفی شد و اکثر نمایندگان، جو حاکم بر مجلس را نسبت به وزارت وی مثبت ارزیابی کرده‌اند.
مهرداد بذرپاش متولد ۱۳۵۹ در تهران، ریاست دیوان محاسبات کشور، نماینده مجلس در دوره نهم، معاون اجتماعی و امور استان‌های ستاد اجرایی فرمان امام(ره)، معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان ملی جوانان، مدیرعامل سایپا و مشاور اجتماعی رئیس‌جمهور را در سوابق خود دارد.عباس زاده افزود: بنده اعتقاد کامل دارم که بذرپاش در این وزارت خانه موفق عمل خواهد کرد و نسبت بر پاسخگویی به مردم ذره ای عقب نخواهد نشست.