شناسهٔ خبر: 121371 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در جلسه تقدیر از حسابداران مطرح شد؛

15 آذر یادآور هم گرایی و خردورزی جمعی و اعتلای نقش بی‌بدیل حسابداران است

حسابداری به مناسبت 15 آذرماه روز حسابدار از همکاران معاونت توسعه مدیریت و منابع مالی و حسابداری اداره کل با حضور مدیرکل و معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی و ذیحسابی تقدیر شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی ( آذربایجان شرقی ) بخشی زاده مدیرکل راه و شهرسازی در آیین تقدیر از حسابداران و عوامل مالی اداره کل و دانشور ذیحساب این اداره کل از زحمات ایشان تقدیر کرد و لوح سپاسی به این منظور اهدا کرد. در این لوح آمده است:

همکار محترم اداره­ کل ……..

سلام علیکم؛                                                                            

     بی‌تردید روز 15 آذر یادآور هم­گرایی و خردورزی جمعی و اعتلای نقش بی‌بدیل حسابداران در عرصه‌های مختلف اقتصادی، مالی، ذی‌حسابی و حسابرسی است و مهم‌ترین ره‌آورد این حرفه­ تخصصی را می‌توان در ایجاد هم‌افزایی ظرفیت‌های عرصه حسابداری جستجو کرد.

   بدینوسیله فرصت را مغتنم شمرده و به مناسبت روز حسابدار، روز پاسداری از رسالت حرفه­ ای و قانونی جامعه حسابداری، مراتب تبریک و تقدیر خود را از خدمات شما همکار گرامی که همواره با دقت نظر، پشتکار، صادقانه و متعهدانه فعالیت و تلاش می­نمائید، اعلام داشته و از خداوند متعال سربلندی و موفقیت روزافزون شما را مسئلت می­نمایم.

                                                                امیر بخشی زاده

                                                                مدیرکل

آیفک در سی‌امین سال تاسیس‌ خود، 15 آذر (2 تا 8 دسامبر) را به نام هفته حسابداری نامگذاری کرده است و از اعضای خود در همه کشورهای جهان خواسته آن هفته را به همین نام اعلام کنند و گردهمایی‌ها یا آیین‌های ویژه‌ای را به همین مناسبت تدارک ببینند. در آن سال، انجمن حسابداران خبره ایران ضمن اعلام این خبر همه نهادهای حسابداری ایران را برای تعیین روزی با عنوان روز جهانی حسابدار فرا خواند.

بر اساس آن فراخوان و نشست‌هایی که سپس بین رهبران انجمن حسابداران خبره ایران و جامعه حسابداران رسمی ایران، به عنوان دو انجمن ایرانی عضو آیفک تشکیل شد، سرانجام، در گردهمایی ۱۳ آذر ۱۳۸۶ روز ۱۵ آذر هر سال به عنوان روز حسابدار در ایران نام‌گذاری شد.