شناسهٔ خبر: 121417 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه خبر داد؛

روند افزایشی تردد کامیون ها از پایانه مرزی پرویزخان

کرمی مدیرل راهداری کرمانشاه مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان کرمانشاه گفت: تردد کامیون های صادراتی به عراق در پایانه های مرزی خسروی و پرویزخان در شهرستان قصرشیرین روندی افزایشی و رو به رشد دارد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (کرمانشاه) فریبرز کرمی اظهار داشت: طی چند روز اخیر بیش از سه هزار کامیون حامل کالاهای صادراتی وارد پایانه های مرزی خسروی و پرویزخان در شهرستان قصرشیرین شده که حجم بی سابقه ای از تردد کامیون ها است.

وی اظهار داشت: هم اکنون روزانه به طور میانگین بیش از ۸۰۰ کامیون حامل انواع کالاهای صادراتی وارد پایانه مرزی پرویزخان می شوند تا این کالاها پس از تخلیه و بارگیری با کامیون های عراقی به مقصد اقلیم کردستان عراق در شمال این کشور انتقال یابد.

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان کرمانشاه در ادامه گفت: همچنین بیش از ۴۵۰ کامیون حامل کالاهای ایرانی نیز از پایانه مرزی خسروی برای صادرات به حوزه حکومت مرکزی عراق تردد می کنند.

کرمی افزود: با توجه به صادرات میوه و تره بار در فصل پاییز و زمستان به حوزه اقلیم کردستان عراق، روند تردد کامیون های صادراتی و صادرات از پایانه مرزی پرویزخان روندی رو به رشد دارد.

وی اضافه کرد: حجم تجارت خارجی از پایانه مرزی پرویزخان از ابتدای امسال تاکنون به بیش از ۲ میلیارد دلار رسیده که این در قالب صادرات، واردات، ترانزیت مبدا و مقصد و خروج و ورود موقت است.

انتهای پیام/