شناسهٔ خبر: 121466 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی هرمزگان عنوان کرد؛

کوتاهی دستگاه های دولتی استان در واگذاری اراضی مازاد/احداث ۱۵ هزار واحد مسکونی در شمال شهر بندرعباس

عباس کمای مدیرکل راه و شهرسازی هرمزگان مدیرکل راه و شهرسازی هرمزگان گفت: دستگاه‌های دولتی با استناد به قوانین دیگر از واگذاری اراضی مازاد جهت طرح نهضت ملی مسکن سر باز می زنند و بخش کمی از این موضوع اجرایی شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (هرمزگان)، عباس کمالی در خصوص واگذاری اراضی مازاد ادارات به راه و شهرسازی جهت اجرای طرح نهضت ملی مسکن گفت: با وجود اینکه به ادارات اعلام کرده ایم با واگذاری اراضی مازاد شان اولویت ساخت مسکن با پرسنل فاقد مسکن خودشان است اما تاکنون ادارات زمین های مازاد شان را واگذار نکرده اند و به نظر می‌رسد مادامی که فشاری روی دستگاه‌ها نباشد تمایلی به واگذاری زمین‌های خود ندارند از این رو ما نیز اقدامات قانونی را در این خصوص انجام خواهیم داد.

وی با اشاره به اراضی شمال شهر بندرعباس جهت اجرای طرح نهضت ملی مسکن گفت: مراحل الحاق ۲۰۰ هکتار زمین در منطقه پنجه علی شهر بندرعباس جهت ساخت ۱۵ هزار واحد آپارتمانی برای متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن در حال انجام است و به زودی عملیات اجرایی این واحدها نیز شروع می‌شود.

کمای ادامه داد: متاسفانه در بندرعباس به دلیل کمبود زمین، در حال حاضر امکان ساخت خانه های یک طبقه حیاط دار وجود ندارد اما این قول را به مردم می دهیم تا پایان سال جاری پروژه ها وارد فاز اجرایی شده و از افزایش هزینه و آورده متقاضیان جلوگیری شود.