شناسهٔ خبر: 121491 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

سرپرست مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی مطرح کرد؛

آمادگی کامل مرکز تحقیقات برای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان

محمدمهدی حیدری سرپرست مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی از آمادگی کامل مرکز تحقیقات برای همکاری و تسهیل در جهت حمایت علمی و پژوهشی از شرکت‌های دانش‌بنیان حوزه راه، ساختمان، مسکن و شهرسازی به ویژه در اخذ تأییدیه فنی در کوتاه‌ترین زمان ممکن خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، آیین افتتاح نخستین رویداد مسئله‌محور بسیج ایده‌ها و طرح‌ها، با حضور سرپرست مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، معاون وزیر و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری، مشاور وزیر صنعت‌، معدن تجارت، رئیس پژوهشکده سوانح طبیعی، فرمانده دانشکده افسری و تربیت پاسدار دانشگاه امام حسین و جمعی از صاحبان فناوری‌های نوین ساختمانی و دست‌اندرکاران و صاحب‌نظران ساخت‌وساز کشور، صبح روز گذشته در وزارت راه و شهرسازی برگزار شد.

در آیین افتتاح نخستین رویداد مسئله‌محور بسیج ایده‌ها و طرح‌ها، محمدمهدی حیدری سرپرست مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی ضمن عرض تسلیت ایام سوگواری حضرت فاطمه زهرا (س)، از برگزاری این رویداد علمی ابراز خرسندی کرد.

وی با معرفی اجمالی فعالیت‌های علمی و پژوهشی مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی در طی پنج دهه گذشته، بهره‌مندی از ظرفیت‌های فناورانه کشور اعم‌از شرکت‌های دانش‌بنیان، استارت‌آپ‌ها، شتاب‌دهنده‌ها و صندوق‌های سرمایه‌گذاری خطرپذیر طی تعامل و همکاری تنگاتنگ با معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری را، از آخرین برنامه‌های مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی به‌ویژه در حوزه نهضت ملی زمین و مسکن برشمرد. 

حیدری افزود: دستیابی به سه عامل سرعت، کیفیت و قیمت در پیشبرد طرح نهضت ملی مسکن که همواره مورد تأکید وزارت راه و َشهرسازی نیز بوده ‌است، تنها با اشاعه رویکرد صنعتی‌سازی در حوزه ساخت‌وساز کشور و با بهره‌مندی مضاعف از ایدهای فناورانه و استفاده بهینه از تولیدات دانش‌بنیان کشور در بخش مصالح نوین ساختمانی میسر خواهد بود. 

وی آمادگی کامل مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی برای همکاری و تسهیل درجهت حمایت علمی و پژوهشی از شرکت‌های دانش‌بنیان حوزه راه، ساختمان، مسکن و شهرسازی خصوصا در اخذ تأییدیه فنی در کوتاه‌ترین زمان ممکن را اعلام کرد.

سرپرست مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی اشاعه فرهنگ استفاده از مصالح ساختمانی دارای گواهی‌نامه فنی مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی را، عامل بسیار مهم دیگری درجهت ارتقای حوزه ساخت‌وساز کشور معرفی نمود و خواستار اهتمام جدی تمامی نقش‌آفرینان، دست‌اندرکاران، صاحبان فناوری، انبوه‌سازان و پیمانکاران طرح نهضت ملی زمین و مسکن، در این زمینه شد. 

حیدری ظرفیت نهضت ملی مسکن و حجم ساخت‌وساز در آن را، فرصت مغتنمی برای تثبیت فرهنگ استفاده از تولیدات دانش‌بنیان و دارای گواهی‌نامه فنی مرکز تحقیقات دانست تاجایی‌که با پرداخت جدی این مهم، بستر لازم برای استفاده از این گونه مصالح ساختمانی را در مابقی ساخت‌وسازها در خارج نهضت ملی زمین و مسکن را نیز، فراهم خواهد آورد. 

در پایان مراسم افتتاحیه نخستین رویداد مسئله‌محور بسیج ایده‌ها و طرح‌ها، ضمن رونمایی از تفاهم‌نامه منعقده سه‌جانبه فی‌مابین وزارت کشور، بنیاد تعاون بسیج  و موسسه مسکن و عمران اجتماعی بسیج برای همکاری مضاعف در پروژه‌های ساخت‌وساز اجتماع‌محور، نمایشگاه جانبی این رویداد نیز مورد بازدید شرکت‌کنندگان و مدعوین این رویداد علمی قرار گرفت.

نخستین رویداد مسئله‌محور بسیج ایده‌ها و طرح‌ها، توسط موسسه مسکن و عمران اجتماعی بسیج با همکاری وزارت راه و شهرسازی، وزارت کشور و با همیاری کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی همچنین صاحبان فناوری‌ با هدف رفع چالش‌ها و با رویکردی فناورانه و نوآورانه در راستای شهرک‌سازی با الگوی اسلامی‌ایرانی، عمران اجتماعی در حوادث غیرمترقبه و ساخت مسکن سریع، ارزان و با کیفیت برگزار شد.