شناسهٔ خبر: 121557 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره راه و شهرسازی بهار خبر داد:

ثبت نام بیش از ۴ هزار نفر در نهضت ملی مسکن شهرستان بهار

ساخت 12هزار واحد طرح نهضت  مسکن ملی در خوزستان رئیس اداره راه و شهرسازی بهار گفت: بیش از ۴ هزار نفر در طرح مسکن ملی در شهرستان بهار ثبت نام کرده اند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (همدان) ، مرتضی نوشادی رئیس اداره راه و شهرسازی بهار اظهار کرد: تا کنون ۴ هزار و ۱۴۷ نفر متقاضی طرح مسکن در شهرستان بهار ثبت نام کرده‌اند، که از این تعداد ۳ هزار و ۱۵۰ نفر حائز شرایط متقاضی طرح مسکن شده‌اند و هزار و ۶۲۷ نفر متقاضی حائز شرایط در حال بررسی هستند.

وی ادامه داد: تأمین و شناسایی زمین‌های ساخت مسکن به‌ اندازه نیاز شهرهای صالح‌آباد، لالجین و مهاجران به صورت خود مالک انجام شده است و جهت تأمین ۷۰ هکتار زمین در شهر بهار مذاکراتی با مالکین داریم و از مالکانی درخواست داریم جهت کمک به طرح ملی مسکن مشارکت نمایند.

نوشادی افزود: متقاضیان نهضت ملی مسکن در صورت داشتن شرایط لازم و دریافت پیامک جهت تکمیل فرآیند ثبت نام با در دست داشتن اصل و کپی مدارک مورد نیاز به محل اعلام شده در پیامک مراجعه کنند و با توجه به اینکه بررسی صددرصدی متقاضیان تمام نشده است، متقاضیان نگران نباشند و افرادی که پنج شرط ثبت نامی را داشته باشند دارای صلاحیت هستند و به زودی به آنها اطلاع‌رسانی می‌شود.

رئیس اداره راه و شهرسازی بهار افزود: طبق اعلام وزارت راه و شهرسازی آورده متقاضیان نهضت ملی مسکن حدود ۳۲۰ میلیون تومان می‌باشد که طی ۸ مرحله ۴۰ میلیون تومانی به حساب مسدود شده خود نزد بانک مسکن واریز می‌نمایند و این مبلغ آورده متقاضیان علی‌الحساب است، یعنی احتمال افزایش آن در آینده وجود دارد.

وی با بیان اینکه امکان ثبت‌نام مجدد نهضت ملی مسکن در شهرستان بهار تا تأمین زمین‌های متقاضیان ثبت نام کرده وجود ندارد گفت: کلنگ زنی ۱۹۲ و احد ساختمان به زودی شروع خواهد شد و ۱۷۷ متقاضی سال ۹۹ که افتتاح حساب نموده‌اند و بلاتکلیف مانده‌اند در اولویت طرح مسکن قرار خواهند گرفت.

نوشادی تصریح کرد: وضعیت ۱۷۷ متقاضی مسکن بلاتکلیف که به دلیل پاره‌ای از مشکلات زمین‌ها در سال ۹۹ بدون زمین بودند به زودی مشخص و به آنها اطلاع‌رسانی می‌شود.