شناسهٔ خبر: 121787 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر کل راه و شهرسازی خبر داد:

اولویت اجرای مطلوب و تحویل ۲ هزار واحد طرح نهضت ملی مسکن در سیستان و بلوچستان

نهضت ملی سیستان  مدیر کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان گفت: اجرای مطلوب مطابق با برنامه زمان بندی و تحویل ۲ هزار واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در حوزه استحفاظی این اداره کل تا پایان سالجاری در اولویت قرار دارد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از سیستان و بلوچستان، عطاء اله اکبری در جلسه هماهنگی طرح نهضت ملی مسکن که با حضور نمایندگان اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، بانک مسکن، تعاونی های مسکن و نظام مهندسی استان در محل سالن جلسات اداره کل راه و شهرسازی برگزار شد، اظهار داشت: از آنجایی که یکی از ویژگی‌های طرح نهضت ملی مسکن، تسریع در انجام پروژه‌ها، افزایش کیفیت و استفاده از فناوری‌های نوین ساخت است و ضرورت دارد در این مسیر از شیوه‌های نوین ساخت بهره‌مند شویم و سازندگان طرح نهضت ملی مسکن در استان این مهم را برای جلوگیری از اجرای شیوه‌های سنتی زمانبر و فاقد کیفیت لازم ملاک‌عمل قرار دهند.

وی با تاکید بر اجرای طرح‌ها بر اساس ساز و کار ویژه و مشخص گفت: کیفیت به همراه صرفه جویی در هزینه‌ها برای دستیابی به بهای تمام شده مناسب در اجرای طرح نهضت ملی مسکن در استان ضرورت دارد و باید حساب شده و دقیق پیش رفت.

مدیر کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان با بیان اینکه امیدواریم با تسریع در اتمام پروژه در جهت خانه‌دار شدن متقاضیان واجد شرایط این طرح، گام موثری برداریم،یاد آور شد: بر اساس آخرین آمار تاکنون افزون بر ۱۳۰ هزار و ۱۳۸ نفر از شهروندان استان در شهرهای تحت پوشش این اداره کل ثبت نام کرده اند و همچنان این روند ادامه دارد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر امکان ثبت نام طرح نهضت ملی مسکن در تمامی شهرهای سیستان و بلوچستان فراهم است، گفت: متقاضیان برای ثبت‌نام در این طرح باید به سامانه saman.mrud.ir رجوع و نام‌نویسی کنند.

اکبری خاطر نشان کرد: سهمیه ساخت واحدهای مسکونی در محدوده شهرهای تحت پوشش این اداره کل در برنامه چهار ساله ۹۶ هزار و ۱۹۶ واحد است که تاکنون عملیات ساخت ۱۱ هزار و ۶۷۱ واحد آن آغاز شده است.