شناسهٔ خبر: 121937 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در کارگروه امور زیربنایی و توسعه شهری هرمزگان؛

طرح هادی شهر بندرپل شهرستان خمیر به تصویب رسید

عباس آذر پیکان-معاون شهرسازی هرمزگان معاون شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی هرمزگان از تصویب طرح‌هادی شهر پندر پل در کارگروه امور زیربنایی، توسعه شهری، روستایی، عشایری و آمایش سرزمین و محیط زیست استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (هرمزگان)، عباس آذر پیکان معاون شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی هرمزگان با اشاره به تصمیم‌گیری‌های صورت گرفته در این نشست عنوان کرد: طرح هادی شهر پل بندرخمیر پس از ارجاع به دفتر فنی استانداری ومهندسین مشاور و نشست های متعدد کارشناسی و همچنین بررسی و اصلاحات، به تائید و تصویب کارگروه امور زیربنایی، توسعه شهری، روستایی، عشایری و آمایش سرزمین و محیط زیست استان رسید.

وی در ادامه با اعلام اینکه مساحت محدوده شهر یاد شده۶۷۰ هکتار پیش بینی شده ومساحت ۳۶۶۰ هکتار معادل ۵ و ۴ برابر محدوده به عنوان حریم شهر در نظر گرفته شده است، گفت: به علت همجواری شهر بندرپل با شهر بندرخمیر و همچنین مسیر تردد و رفت و آمد مسافران و گردشگران به جزیره قشم و موقعیت و ضرورت ایجاد شهر در محدوده فعلی، تهیه طرح هادی شهری برای این منطقه از اهمیت بالایی برخوردار است.

معاون شهرسازی و معماری اداره راه و شهرسازی هرمزگان با تشریح طرح‌ هادی شهر بندرپل افزود: شهر بندرپل از شهرهای زیر ۲۵ هزارنفر استان هرمزگان است که طبق سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال ۱۳۹۵ افزون بر ۶۳۷۱ نفر جمعیت دارد و پیش بینی می‌شود تا افق سال ۱۴۱۰ به جمعیت ۱۴هزار نفر برسد.

معاون شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی هرمزگان اظهار کرد: در طرح جامع و تفصیلی، کاربری زمین های شهری، خیابان ها و ضوابط ساخت و ساز بر مبنای اصول شهرسازی تهیه و تدوین می شود.

وی اضافه کرد: همچنین در اجرای این طرح، استراتژی کلان شهری با رویکردهایی مانند کشاورزی، صنعتی، گردشگری، ترافیکی و غیره مشخص می شود.

شایان ذکر است شهر بندرپل ، شهری از توابع بخش مرکزی شهرستان بندرخمیر واقع در استان هرمزگان است که در آذر ماه سال ۱۴۰۱ به طور رسمی به شهر تبدیل شد.