شناسهٔ خبر: 121980 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر کل راه و شهرسازی استان مطرح کرد؛

 آمادگی راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی برای حل مشکلات قانونی اجرای کمربندی دوم ارومیه/ بستر لازم برای اجرای مصوبه شورای عالی شهرسازی و معماری جهت ساماندهی اراضی پادگان لشکر ۶۴ ارومیه فراهم شده است

دکتر حمزه لو مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی گفت: مجموعه راه وشهرسازی آذربایجان‌غربی برای حل مشکلات قانونی اجرای کمربندی دوم شهر ارومیه آمادگی دارد و لازم است عملیات اجرایی این طرح از سوی شهرداری تسریع یابد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (آذربایجان غربی)، سید محسن حمزه لو جدیر کل راه و شهرسازی استان آذربایجان غربی، با حضور در صحن علنی شورای اسلامی شهر ارومیه اظهار کرد: بستر لازم جهت اجرای طرح ساماندهی اراضی پادگان لشکر ۶۴ ارومیه از سوی راه و شهرسازی فراهم شده چراکه جزئیات کامل فضاهای سبز، پارک موزه‌ها، بخش‌هایی از فضا که نیاز به نگهداری و مرمت دارند و قسمت‌هایی که با رویکرد جدید مسکونی طراحی شده‌، مشخص شده است.

وی بیان کرد: تحویل اراضی توسط ارتش طبق مصوبات جلسه انجام می گیرد و تا مدیریت شهری طرح ساماندهی را اجرایی کند.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی گفت: طولانی شدن پروسه ساماندهی به هر دلیلی قابل قبول نیست و مصوبه شورای‌عالی معماری و شهرسازی باید هر چه زودتر اجرا و از تخریب و تغییر فضاهای اراضی جلوگیری شود.

حمزه لو افزود: این فضای که در بافت مرکزی شهر قرار دارد، نقشی مهمی به عنوان تنفسگاه شهری ایفا می کند که در نقشه‌های طراحی شده مصوب همه ملاحظات فرهنگی،تاریخی و زیست محیطی در نظر گرفته شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی با اشاره به اراضی قابل الحاق در طرح جامع شهر ارومیه نیز اظهار داشت: هر گونه اقدام و عمل در خصوص این اراضی بر اساس صورت‌جلسه شورای دستگاه های نظارتی و شورای حفظ بیت المال انجام خواهد شد.

حمزه لو در خصوص تراکم های ساختمانی نیز بیان کرد: مسائل مربوط به تراکم های ساختمانی در جلسات کمیسیون ماده ۵ بررسی می شود و در صورت صلاحدید اعضای حاضر در جلسه موضوعات مطرح شده تصویب یا رد می شود.

وی یادآور شد: در خصوص هم‌افزایی مباحث شهری باید از ظرفیت کمیسیون ماده ۵ استفاده بهینه کرد.

در این جلسه در خصوص فرایندهای تأمین اراضی میدان میوه و تره‌بار و ضایعات فروشان بحث و تبادل نظر شد.