شناسهٔ خبر: 122014 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

سرپرست بانک مسکن:

آمادگی بانک مسکن برای اجرای سیاست‌های مسکنی وزارت راه و شهرسازی/ تجربه و تخصص خود را دراختیار دیگر بانک‌ها قرار می‌دهیم

عسگری سرپرست بانک مسکن با اعلام آمادگی برای اجرای سیاست‌های بخش مسکن وزارت راه و شهرسازی گفت: : بانک در دوره جدید مدیریتی در وزارت راه و شهرسازی نیز با توان و نیروی تازه‌تری آمادگی دارد نیروی خود را در جهت اجرای سیاست‌های دولت در حوزه مسکن بکار گیرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، علی عسکری سرپرست بانک مسکن با اشاره به عملکرد این بانک در مهمترین طرح کشور برای تامین نیاز خانه مردم گفت: بانک مسکن در راستای سیاست جهش تولید مسکن که از سوی مجلس شورای اسلامی و دولت ابلاغ و اجرا شده است، سعی کرده همراستا با برنامه تعیین شده حرکت کند که در این خصوص طی اولین سال اجرای طرح نهضت ملی مسکن اقدامات لازم برای عملیاتی کردن تعهدات خود را انجام داده و تقریبا ۱۰۰ درصد از قراردادهای تعیین شده برای بانک در این طرح را منعقد کرده است.

وی افزود: بانک مسکن به عنوان یک بانک تخصصی در این حوزه سعی دارد ضمن تامین مالی ساخت مسکن تسهیل کننده اجرای آن باشد و در این راستا سیاست‌هایی را در زمینه تسریع و ارتقای کیفیت ساخت مسکن اعمال کرده است که حمایت از انبوه‌سازان حرفه‌ای که با فناوری‌های نوین اقدام به ساخت مسکن می‌کنند از جمله این موارد است.

عسکری بکارگیری تکنولوژی‌های روز را از جمله اقدامات لازم برای تسریع در ساخت مسکن عنوان کرد و گفت: صنعتی‌سازی از جمله ملزومات اجرا و پیشبرد سریع طرح نهضت ملی مسکن است. ضمن اینکه روند بروکراتیک و سرعت‌بخشی به صدور مجوز پروانه ساختمانی برای آغاز و کلید زدن پروژه‌ها بسیار اهمیت دارد که در این زمینه دولت و شهرداری‌ها توجه لازم را دارند، استفاده از تکنولوژی و صنعتی‌سازی مدت زمان ساخت مسکن را به شدت کاهش می‌دهد. خصوصا در این شرایط که نیاز به مسکن در بازار افزایش یافته و هر روز این نیاز بیشتر احساس می‌شود.

سرپرست بانک مسکن تصریح کرد: در خصوص متوسط مدت زمان ساخت مسکن عوامل مختلفی از تامین مالی و زمین مورد نیاز دخیل است اما توان فنی بالای انبوه‌سازان مسکن در این راه بسیار راهگشاست و باید خود را به میانگین جهانی ساخت مسکن برسانیم که با استفاده از تکنولوژی‌های روز و استفاده از نیروی کار کارآمد و دانش بنیان این امر امکان‌پذیر است.

عسکری افزود: یکی از روش‌هایی که وزارت راه و شهرسازی بویژه در طرح جهش تولید مسکن اهتمام ویژه‌ای به آن دارد به غیر از انبوه‌سازی مسکن، نوسازی بافت فرسوده است که بانک مسکن در این زمینه نیز اقدامات قابل توجهی انجام داده است. توجه وزارت راه و شهرسازی و برنامه دولت در حوزه بافت فرسوده نشان می‌دهد نگاه مدیریتی در این زمینه همه جانبه و ترکیبی است و تنها به انبوه سازی مسکن برای رفع نیاز در این راستا متمرکز نشده است، بخصوص اینکه در مناطقی که بافت فرسوده در آن وجود دارد زیرساخت‌های لازم آب و برق و گاز و مراکز بهداشتی و آموزشی و ... وجود دارد و هزینه کمتری در این خصوص جهت تولید مسکن صرف می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری بانک مسکن، وی با اشاره به تجربه و تخصص بانک مسکن در این حوزه گفت: عملکرد بانک مسکن در ادوار مختلف در تامین مالی طرح‌‎های انبوه سازی از جمله «مسکن مهر» و سال اول اجرای «طرح نهضت ملی مسکن» نشان از دغدغه و مسئولیت‌پذیری همکاران بانک در جهت خانه‌دار شدن مردم دارد و بانک در دوره جدید مدیریتی در وزارت راه و شهرسازی نیز با توان و نیروی تازه تری آمادگی دارد نیروی خود را درجهت اجرای سیاست‌های دولت در حوزه مسکن بکاربگیرد و برای در اختیار گذاشتن تجربه و تخصص خود بویژه به بانک‌های دیگر در این حوزه برای تامین مالی و تسریع اجرای پروژه‌ها نیز از هیچ کوششی فروگذاری نمی‌کند.