شناسهٔ خبر: 122140 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

با حضور وزیر راه و شهرسازی انجام شد؛

بهره‌برداری از ۱۲۰ کیلومتر پروژه‌های روکش آسفالت و ساخت راه روستایی محورهای مواصلاتی خراسان جنوبی

افتتاحیه پروژه های راهداری خراسان جنوبی با حضور وزیر.jpg طی مراسمی با حضور وزیر راه و شهرسازی، از ۱۲۰ کیلومتر پروژه های روکش آسفالت محورهای اصلی، فرعی، روستایی و ساخت راه روستایی راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در خراسان جنوبی با اعتبار یک هزارو ۱۱۰ میلیارد ریال بهره‌برداری شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در خراسان جنوبی، همزمان با سفر رئیس جمهور و هیات دولت به این استان، از پروژه های مذکور در محل راهدارخانه شهید برازنده مقدم بهره‌برداری شد.

مهرداد بذرباش، وزیر راه و شهرسازی در این مراسم با اشاره به این که تکمیل شبکه های مواصلاتی و کریدورهای از پیش تعریف شده، از برنامه های اصلی است و تامین منابع مالی نیز براساس این برنامه ها خواهد بود، افزود: کارهای بزرگ نباید ما را از خدمت رسانی باز دارد که از جمله آن، رسیدگی به مسائل راهداران خدوم استان ها است.

بذرباش اظهار داشت: برای روکش آسفالت راه های کشور برنامه ریزی شده که این کار هزینه های بالایی را می طلبد و برای بخش باقی مانده آسفالت راه های استان خراسان جنوبی هم اعتبارات را ابلاغ می کنیم تا کارها پیش رود

عباسعلی بنی اسدی، معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان نیز در این مراسم خاطر نشان کرد: پروژه هایی که امروز به بهره برداری رسیدند، در هفته دولت سال جاری عملیاتی شده بودند و از جمله آنها می توان به بهره برداری از ۵۲ کیلومتر روکش آسفالت در محورهای اصلی و شریانی اشاره کرد که ۴۳۲ میلیارد ریال اعتبار برای آنها هزینه شده است.

وی افزود: بهره برداری از ۳۰ کیلومتر پروژه های روکش آسفالت راه های فرعی استان با اعتبار ۱۸۴ میلیارد ریال از دیگر پروژه هایی است که به بهره برداری رسید.

بنی اسدی با اشاره به ساخت هشت کیلومتر راه روستایی استان با اعتبار ۲۱۰ میلیارد ریال در مدت یاد شده تصریح کرد: در بخش راه های روستایی نیز به منظور بهره مندی بیشتر کاربران جاده ای، ۳۰ کیلومتر پروژه های روکش آسفالت با اعتبار ۲۸۲ میلیارد ریال به بهره برداری رسید.

 لازم به ذکر است، نخعی رئیس مجمع نمایندگان استان و نماینده مردم شهرستان های سربیشه و نهبندان در مجلس شورای اسلامی، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان و دیگر مسئولان استانی نیز در این مراسم حضور داشتند.