شناسهٔ خبر: 122245 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اعلام کرد؛

بهسازی بیش از ۷۰ کیلومتر از محورهای مواصلاتی سمنان

photo_2022-12-18_10-14-51.jpg مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان، در سخنرانی پیش از نماز جمعه ۲۵ آذرماه به ضرورت حفظ و نگهداری راه‌های موجود به عنوان سرمایه‌های ملی کشور اشاره کرد و گفت: بیش از ۷۰ کیلومتر از رویه راه محورهای مواصلاتی طی یکسال گذشته با استفاده از روکش آسفالت گرم و حفاظتی بهسازی شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(سمنان) احسان منصورکیایی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان طی سخنانی پیش از خطبه‌های نمازجمعه جمعه گذشته ضمن تبریک فرارسیدن هفته حمل‌ و نقل، رانندگان و راهداری از رانندگان بعنوان یکی از ارکان اقتصادی یاد کرد و گفت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی شاهد نقش آفرینی های متعدد رانندگان در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل بودیم، جهادگران گمنامی که اکنون نیز نقش مهمی در بازسازی‌های خسارات حوادث طبیعی مثل سیل و زلزله دارند.

وی همچنین امنیت در حمل و نقل را لازمه توسعه و پیشرفت استان دانست و افزود: راهداران با مشارکت و همراهی پلیس‌راه نقش بی‌بدیلی در برقراری امنیت جاده‌ها و فراهم کردن محیطی آرام برای مسافران دارند و این هفته فرصت مناسبی است تا ضمن قدردانی از تلاش رانندگان و فعالان عرصه راهداری، در زمینه شناساندن اهداف این مجموعه به مردم نیز تلاش شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان در ادامه اظهار داشت: آنچه امروز لازم است بدان توجه شود اهمیت حفظ و نگهداری راه‌های موجود به عنوان سرمایه‌های ملی کشور در مقایسه با تعریف پروژه‌های جدید با ماهیت راهسازی است چرا که به علت محدودیت منابع اعتباری و عدم توجه به آن، در آینده‌ای نزدیک این سرمایه‌های ملی دچار آسیب و ضایعات جبران ناپذیری خواهند شد.

منصورکیایی خاطرنشان کرد: این اداره کل توانسته در یک سال گذشته با بهسازی و عملیات آسفالت بیش از ۷۰ کیلومتر رویه راه، تعمیر و مرمت اساسی ۵ پل بزرگ و بیش از ۵۰۰ دستگاه پل آبرو در این حوزه نقش خود را به خوبی اجرا کند.

وی توضیح داد: همچنین طی یک سال گذشته با حذف و اصلاح ۳ مقطع حادثه خیز در محورهای شریانی، خط کشی ترافیکی و نصب تابلوعلائم و تجهیزات در بیش از ۷۵۰ کیلومتر از محورها، نصب و تعمیر ۱۲ کیلومتر از حفاظ های جانبی و میانی اعم از نیوجرسی و گاردریل ها و همچنین ارتقا، تعمیر و نگهداری در ۱۱۵ کیلومتر از راههای استان گام بلندی در ایمنی راه برداشته شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان همچنین یادآور شد: استان سمنان با هزینه کرد بیش از ۱۱۰۰ میلیون ریال در تعمیرات اساسی ماشین آلات راهداری و دیگر برنامه ریزی های مناسب این حوزه برای خدمت رسانی در طرح زمستانی از آمادگی لازم برخوردار است.

منصورکیایی در ادامه سخنان خود از حل مشکلات فعالان حوزه حمل و نقل جاده ای کالا و مسافر بعنوان یکی از دغدغه های اساسی سازمان نام برد و گفت: جدول قواعد تخصیص سوخت به رانندگان کامیون و حمل و نقل عمومی جاده‌ای مربوط به هشت سال پیش است و نیازمند بروزرسانی و بازنگریست که در این خصوص از طرف سازمان با وزارت نفت جلساتی برگزار و مقرر شد، شرکت نفت موضوع فواید تخصیص سوخت به ناوگان که موجب نارضایتی رانندگان شده را کار کند تا مشکل این قشر زحمتکش و جهادگر برطرف شود.

وی تاکید داشت: حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان در کنار دیگر دستگاه های ذیربط تمام توان و امکانات خود را برای برطرف کردن مشکلات رانندگان به کار گرفته و امید است با اقداماتی که در دست پیگیری می باشد شرایط برای این جامعه هرچه سریعتر مناسب شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان با اشاره به مجتمع های خدماتی رفاهی که در طول جاده ها در حال ساخت و ساز و بهره برداری هستند گفت: در بخش سرمایه گذاری، این اداره کل از ظرفیت‌های خوب و مناسبی برخوردار است و الگوی ساده و کم هزینه‌ای برای کسانی که علاقمند هستند در این زمینه سرمایه گذاری کنند در نظر دارد. همچنین در بحث تبلیغات و تابلو های تبلیغاتی اگر کسانی هستند که علاقمند به سرمایه گذاری باشند با احداث پلهای عابر پیاده در محورها و محل‌های مورد نیاز ما می توانیم بحث تبلیغات را بصورت بلند مدت در اختیار آنها قرار دهیم که این یک بازی برد برد خواهد بود.

منصورکیایی به در نظر گرفتن سکوهای نماز و تجهیز نمازخانه های مجتمع های خدماتی رفاهی بین راهها نیز اشاره نمود و ابراز امیدواری کرد: امیدواریم با تمکین رانندگان قانون مدار و افزایش هوشمندسازی محورهای مواصلاتی آمار تصادفات به حداقل ممکن برسد.

وی در پایان از سامانه ۱۴۱ بعنوان یک درگاه اطلاع رسانی در تمام حوزه های راهداری و حمل ونقل جاده‌ای یاد کرد و گفت: مرکز مدیریت راه‌های استان با دوربین‌های مستقر در مسیر، به صورت ۲۴ ساعته با شماره تماس ۱۴۱، آماده اطلاع‌رسانی در مورد راه‌ها بوده و از عموم هموطنان درخواست می‌شود که با توجه به متغیر بودن هوا در این فصل، پیش از سفر از وضعیت راه‌ها اطلاع پیدا کرده و سپس اقدام به سفر کنند.