شناسهٔ خبر: 12237 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

مه‌آبادی در جلسه كميته تحول خدمات فرودگاهی:

اجرای طرح تحول خدمات فرودگاهی از سیاست‌های دولت است

رحمت الله مه آبادی رئيس هيات مديره و مديرعامل شركت فرودگاه‌های كشور، اجرای دقيق طرح تحول خدمات فرودگاهی را سياست دولت، انتظار رئيس ‌‌جمهور و همچنين خواسته شخص وزير راه و شهرسازی دانست و گفت: پس از نظم‌دهی خدمات در لندسايد و اير سايد، به سراغ نظم دادن بيشتر به جريان ترافيك در آسمان خواهيم رفت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط‌‌عمومی شركت فرودگاه‌های كشور، رحمت‌اله مه‌آبادی در جلسه كمیته تحول خدمات فرودگاهی اظهار كرد: اجرای طرح تحول خدمات فرودگاهی، سیاست دولت یازدهم و همچنین انتظار رئیس‌جمهور و خواسته موكد شخص وزیر راه و شهرسازی است. بنابراین، ضرورت دارد مدیران فرودگاه‌ها بر اجرای دقیق این طرح تمركز و نظارت كامل داشته باشند تا سطح و كیفیت خدمات فرودگاهی ارائه‌ شده به مسافران به حد مورد انتظار برسد.

وی با اشاره به حضور رئیس سازمان هواپیمایی كشوری و مدیرعامل شركت فرودگاه‌های كشور در جلسه‌ای كه در دفتر رئیس دفتر رئیس‌جمهور و به ریاست دكتر نهاوندیان و در حضور برخی مقامات و مسئولان عالی كشور از جمله وزیر كشور، دو تن از مشاوران ارشد رئیس‌‌جمهور، معاون وزیر امور خارجه، رئیس كل گمرك ایران و چند مقام بلندپایه دیگر، با موضوع تبیین جایگاه و وظایف فرودگاه‌ها در دوران پسا تحریم برگزار شد٬ گفت: در این جلسه از ما خواسته شد كه با سطح خدمات در فرودگاهی را در كوتاه مدت به وضعیت قابل قبول و در فاز میان مدت به سطح مطلوب ارتقاء دهیم. بنابراین، احساس می‌شود كه فضای بسیار مناسبی برای توسعه خدمت رسانی به مردم فراهم شده است كه باید بیشترین بهره را از آن برد.

مه‌آیادی با اشاره به اینكه مقرر است كه این جلسات كماكان تداوم داشته باشد افزود: تمركز جلسه اول بر رفع مشكلات فرودگاه امام خمینی(ره) بود كه با همدلی كه در حوزه‌های مختلف برای حل مشكلات دیدیم؛ تنها مانع موجود، محدودیت منابع است كه در این رابطه هم در ابتدای همین هفته با معاون رئیس جمهور و ریاست سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی جلسه‌یی داشتیم و خوشبختانه دكتر نوبخت هم برای رفع محدودیت‌ها، قول مساعدت داد.

رئیس هیات مدیره شركت فرودگاه‌های كشور در این نشست از مدیران فرودگاه‌ها خواست تا ظرف ۱۵ روز مهلت ابلاغی برای تحویل برنامه‌ها، برنامه‌های خود را برای افزایش سطح خدمات فرودگاهی ارائه دهند تا پس از تصویب٬ كار در سایر فرودگاه‌ها نیز آغاز شود.

وی ارتقای سطح خدمات فرودگاهی را یكی از عوامل ارزیابی عملكرد مدیران فرودگاهی دانست و در عین حال، خواستار ایجاد فضای رقابتی در میان مدیران فرودگاهی برای ارائه هرچه با كیفیت‌تر خدمات به مردم و همچنین توجه ویژه به مقوله چندپیشگی برای رفع محدودیت منابع انسانی مورد نیاز برای اجرای این طرح شد.

مه‌آبادی با بیان اینكه برنامه ارتقای خدمات سه حوزه لندساید، ایرساید و فضای سرزمینی را دربر می‌گیرد٬ گفت: شركت فرودگاه‌ها اكنون در اولین بخش متمركز است و انشاالله بعد از اجرای كامل طرح تحول خدمات فرودگاهی در فضای عمومی فرودگاه و ترمینال‌ها(لندساید)، نوبت به اجرای این طرح در حوزه «ایرساید» می‌رسد و پس از آن نیز منظم‌تر كردن جریان ترافیك در آسمان به‌طور جدی در برنامه شركت قرار خواهد گرفت و امیدواریم در بخش آخر بتوانیم ضمن ارتقای سطح ایمنی و كیفیت خدمات، فشار كاری همكاران عملیاتی خود را نیز كاهش دهیم.

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شركت فرودگاه‌های كشور در ادامه با اشاره به اقدامات بسیار مهم و قابل توجه انجام شده توسط مدیریت پروژه نظارت بر كیفیت خدمات فرودگاهی در كوتاهترین زمان ممكن، از بهمن باقری (مدیر پروژه نظارت بر كیفیت خدمات فرودگاهی) و همكارانش در واحد ASQ قدردانی كرد و اظهار کرد: اقدامات شما بسیار ارزشمند است. ارزش این خدمات شاید اكنون به چشم نیاید، اما در آینده اثراتش نمایان خواهد شد. من صمیمانه از تلاش‌های شما و كارشناسان واحد ASQ تشكر می‌كنم.

وی با اشاره به این كه خوشبختانه در این مدت كوتاه، كار تعیین سطح سرویس‌دهی فعلی تمام فرودگاه‌های بین‌المللی تمام شده شده و گزارشات آن نیز همراه با تبیین حوزه‌های هدف تحول، برای مدیران این فرودگاه‌ها ارسال شده گفت: من گزارشات تهیه شده توسط واحد ASQ را عیناً، بدون هرگونه كم و كاست و اصلاح و به‌طور مرتب برای وزیر راه و شهرسازی ارسال می‌كنم و در واقع آگاهانه و متعهدانه شرایطی را ایجاد کردیم كه ایشان به عنوان عالی‌ترین شخصیت بخش، بتوانند شخصاً عملكرد ما را پایش نمایند كه البته تكلیف ما را برای انجام درست مأموریت‌ها سخت‌تر می‌كند.

سپس بهمن باقری، مدیر پروژه نظارت بر كیفیت خدمات فرودگاهی، طی سخنانی توجه ویژه رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شركت به اقدامات انجام‌شده در واحد ASQ را موجب دلگرمی و افزایش روحیه پرنسل این واحد و همچنین پیشرفت كارها در آینده دانست و گفت: آنچه در گزارشات ارسالی توسط این واحد بیش از هر چیزی اهمیت دارد، میزان پیشرفت به دست‌آمده در سطح خدمات فرودگاهی است كه با معرفی هرچه بیشتر اقدامات این واحد به فرودگاه‌ها، زمینه برای این پیشرفت بیشتر خواهد شد/.

نظر شما