شناسهٔ خبر: 122385 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان یزد خبر داد:

افزایش حجم پروژه‌های عمرانی در یک سال گذشته/۵۰۰ میلیارد تومان قرارداد در حوزه راهداری منعقد شد

محمد رستگاری مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان یزد از افزایش حجم پروژه‌های عمرانی طی یک سال گذشته در استان یزد خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(یزد)، محمد رستگاری مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان یزد با اشاره به فعالیت‌های انجام شده در طول یک سال گذشته در استان یزد در حوزه راهداری اظهار کرد: حجم پروژه‌های عمرانی در طول یک سال گذشته نسبت به مدت مشابه افزایش چشمگیری داشته است.

وی عنوان کرد: با پیگیری های انجام شده، حجم اعتبارات حوزه راهداری نیز افزایش قابل قبولی داشته به نحوی که در یک سال گذشته بالغ بر ۵۰۰ میلیارد تومان قرارداد در حوزه راهداری منعقد شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان یزد با بیان اینکه انعقاد قرارداد چرخه زمان‌بر و انرژی‌بری دارد و از ارزیابی و کارشناسی تا مزایده و مناقصه به طول می انجامد، یادآور شد: تقریبا به میزان قراردادهای منعقد شده در طول یک سال گذشته، طی چند ماه آینده نیز قرارداد منعقد خواهد شد.

رستگاری ادامه داد: در حال حاضر بیش از ۵۰ پروژه فعال در سطح استان در حوزه راهداری وجود دارد که به‌سازی و نگهداری راه‌ها، عمده ترین پروژه های این بخش است.

وی تاکید کرد: تلاش ما این است که طی سال‌های آینده با همکاری مدیران و دستگاه های استانی، فعالیت‌های حوزه بهسازی به ویژه در زمینه رفع نقاط حادثه خیز را افزایش دهیم.

رستگاری با بیان اینکه در حال حاضر تقریبا مشکلی در زمینه رفع نقاط حادثه خیز نداریم، اظهار داشت: در حال حاضر ۹۵ درصد از نقاط حادثه استان یزد شناسایی و از سال ۹۴ تاکنون برای رفع آنها برنامه ریزی و اقدام شده است.

وی بیان کرد: پیش بینی می شود ظرف یک ماه آینده، کل نقاط حادثه خیز استان یزد رفع شود.

رستگاری تصریح کرد: در حوزه راهداری تلاش ما نگهداری بهینه راه‌ها و کاهش نارضایتی های مردم و کاربران جاده ها به کمترین میزان ممکن است.

وی یادآور شد: در حوزه حفاظت راه ها نیز تلاش کردیم با اعتبارات موجود، حداکثر اقدام را به سرانجام برسانیم.