شناسهٔ خبر: 122531 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

استاندار آذربایجان شرقی :

تاکید استاندار اذربایجان شرقی بر نوسازی ناوگان‌حمل و نقل برون شهری استان

استاندار آذربایجان شرقی گفت: دولت سیزدهم در تلاش است با فعال کردن ظرفیت تولید داخل و واردات، ناوگان حمل و نقل را نوسازی کند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی از آذربایجان شرقی، زین العابدین رضوی خرم استاندار استان در همایش گرامیداشت هفته حمل و نقل، رانندگان و راهداری در تبریز افزود: در چند ماه گذشته ۱۵۶ دستگاه اتوبوس درون شهری به ناوگان‌حمل و نقل عمومی تبریز افزوده شده و در تلاش هستیم ناوگان فرسوده و ناکارآمد برون‌شهری را هم نوسازی کنیم.

وی از اخذ مجوز برای جایگزینی یک هزار و ۲۰۰ تاکسی جدید با تاکسی های فرسوده تبریز خبر داد و تصریح کرد: بخشی از آلودگی هوای تبریز مربوط به خودروهای فرسوده است که در صدد حل این‌معضل هستیم.

استاندار آذربایجان شرقی رانندگان را جزو اقشار زحمتکش کشور دانست و افزود: برخی افراد سودجو در تلاش هستند تا برای منافع شخصی خودشان، مانع از رسیدن روغن موتور، لاستیک و قطعات یدکی به دست رانندگان شوند، که دولت با ایجاد ساز و کارهای مناسب، دست اخلالگران را کوتاه خواهد کرد.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان شرقی هم در این‌ همایش گفت: ۴۵ هزار راننده و ۴۷۵ شرکت حمل و نقل مسئولیت جابه‌جایی بار و مسافر آذربایجان شرقی را بر عهده دارند.

علیزاده با اشاره به رتبه چهار آذربایجان شرقی در بحث حمل و نقل در کشور افزود: از آذر ۱۴۰۰ تا آذر ۱۴۰۱، ۲۵ میلیون تن‌ کالا، یک و نیم میلیون‌ تن کالای اساسی و ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر مسافر از استان ما جابه جا شده است.

وی با تاکید بر اینکه درآمد های ترانزیت می‌تواند جایگزین درآمدهای نفتی باشد گفت: ۱۸۰‌هزار دستگاه کامیون‌ در پایانه های مرزی فعالیت داشته و ترانزیت کالاها را انجام داده اند.

کریمی نژاد رئیس پلیس راه استان نیز با اشاره به اینکه هزینه تصادفات به اندازه هفت درصد تولید ناخالص کشور  است، از ۳۳ سازمان و نهادی که در ایمنی حمل و نقل نقش دارند، خواست، با همراهی و هم‌افزایی، برای کاهش میزان تصادفات تلاش کنند.

وی از کاهش چهار درصدی تصادفات استان هم‌ خبر داد و گفت: به رغم این‌کاهش، هنوز میزان‌ تصادفات زیاد است و هر دو دقیقه، یک تصادف در سطح کشور اتفاق می افتد.

انگوتی، عضو هیئت مدیره کانون‌ انجمن صنفی شرکت های حمل و نقل کالای کشور هم با بیان اینکه ما با شهدای عملیات های دفاع مقدس که پیکر آنها هم‌ پیدا نشد پیمان بسته ایم تصریح‌کرد: کامیون های ۱۷۳ راننده در کشور مورد اصابت سنگ و حتی گلوله قرار گرفت اما یک روز هم‌ رانندگان ما با جریان‌ اعتصاب اجباری دشمنان همراهی نکردند.

روسای انجمن های صنفی حوزه حمل و نقل هم در سخنان‌خود، فرسودگی ناوگان، بیمه تکمیلی، سوخت و قطعات یدکی را از مشکلات فعالان حوزه حمل و نقل استان اعلام کرده و خواستار رسیدگی مسئولان شدند.

در تقویم کشورمان ۲۶ آذر تا یکم دی هفته راهداری، حمل و نقل و رانندگان نامگذاری شده است.