شناسهٔ خبر: 122584 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

حمل و نقل جاده‌ای در هفته‌ای که گذشت؛

ورود بخش خصوصی در حوزه حمل و نقل ضرورت دارد/نگاه ویژه به مناطق محروم در ساخت راه‌ها

ترددمحورهای آذربایجان شرقی ضرورت ورود بخش خصوصی به صنعت حمل و نقل ، نگاه ویژه به مناطق محروم در ساخت راه‌ها ، نهایی شدن لایحه توسعه حمل ونقل در مجلس از مهمترین اخبار حوزه جمل و نقل جاده ای در هفته گذشته بود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی،‌ مهمترین اخبار حوزه حمل‌ونقل جاده‌ای در هفته‌ای که گذشت به شرح زیر است:

ورود بخش خصوصی در حوزه حمل و نقل ضرورت دارد

معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی در نشست خبری سومین روز ششمین نمایشگاه حمل و نقل لجستیک و صنایع وابسته در نشست خبری با خبرنگاران ورود بخش خصوصی در حوزه حمل و نقل را ضرورت دانست.

افزایش تسهیلات سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در حوزه حمل‌ونقل

معاون برنامه‌ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی با اشاره به جدیت موضوع نگهداری راه‌ها گفت: در لایحه بودجه سال آینده و احکام جدید افزایش تسهیلات برای سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در حوزه حمل‌و نقل در نظر گرفته شده است.

١٠٠ راهدارخانه جدید به چرخه عملیاتی راهداری زمستانی امسال افزوده شد 

رئیس سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای کفت :بیش از یک هزار و ١٥٠ راهدارخانه در جاده ها فعال هستند که از این تعداد ١٠٠ راهدارخانه جدید نسبت به سال گذشته به چرخه عملیاتی راهداری زمستانی سال جاری افزوده شد .

نگاه ویژه به مناطق محروم در ساخت راه‌ها

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای کشور گفت : ۳هزار و ۳۰۰ کیلو متر مسیر ریلی ، یک هزار و ۳۵ کیلومتر مسیر آزادراه و ۶هزار کیلومتر مسیر بزرگراهی در دست احداث است که نگاه ویژه ای به مناطق محروم به ویژه در سیستان بلوچستان شده است.

لایحه توسعه حمل و نقل در کمیسیون عمران مجلس نهایی شد 

مدیرکل دفتر حقوقی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای از نهایی شدن لایحه توسعه حمل و نقل در کمیسیون عمران مجلس خبر داد و گفت: بر اساس این لایحه اگر راهداری حین خدمات رسانی در جاده آسیب دید و یا فوت کرد در حکم شهید خدمت قلمداد می‌شود.