شناسهٔ خبر: 122646 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در آیین گرامیداشت هفته حمل و نقل، رانندگان و راهداری استان سیستان و بلوچستان مطرح شد:

انجام اقدامات مقدماتی برای ورود ۲ هزار و ۶۸۰ دستگاه ماشین آلات راهداری به کشور 

آیین گرامیداشت هفته حمل و نقل، رانندگان و راهداری اقدامات مقدماتی برای ورود ۲ هزار و ۶۸۰ دستگاه ماشین آلات سنگین و نیمه سنگین راهداری به کشور تا پایان سال ۱۴۰۳ انجام شده است. 

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (سیستان و بلوچستان)، غلام عباس بهرامی نیا مدیرکل دفتر امور عملیات راهداری، ماشین آلات و مدیریت بحران سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در آیین گرامیداشت هفته حمل و نقل، رانندگان و راهداری  سیستان و بلوچستان اظهار کرد: از آنجایی که وضع ماشین آلات راهداری کشور از لحاظ سنی مناسب نیست، در بودجه سال جاری ظرفیت خوبی برای بهبود این وضعیت ایجاد شده است، به طوری که در نظر داریم ۴۰۰۰ دستگاه ماشین‌آلات راهداری با عمر کمتر  از پنج سال را وارد کشور کنیم.

وی افزود: واردات این تعداد از ماشین آلات مورد نیاز راهداری کشور نیاز به اخذ مجوز از هیات وزیران دارد که تاکنون اقدامات مقدماتی آن انجام و تقریبا نهایی شده است.

مدیرکل دفتر امور عملیات راهداری، ماشین آلات و مدیریت بحران سازمان تصریح کرد: درصدد هستیم حداقل بخش کوچکی از این ماشین آلات را تا پایان سال جاری وارد کشور کنیم تا نوسازی ناوگان شروع شود و اگر این اقدام عملیاتی شود، تا  ۱۰ سال آینده در زمینه ماشین آلات مشکلی نداریم.

بهرامی نیا تاکید کرد: ضرورت دارد مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان با تامین اعتبارات لازم از اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان در خرید ماشین آلات راهداری حمایت کند.

وی تصریح کرد: در کشور ۲۲۴ هزار کیلومتر راه داریم که باید سه تا شش درصد هزینه ساخت راه ها را برای نگهداری و حفاظت از آنها در نظر بگیریم و این رقم معادل حدود حداقل ۷۰ تا ۸۰ هزار میلیارد تومان است.

مدیر کل دفتر امور عملیات راهداری، ماشین آلات و مدیریت بحران سازمان در خصوص نوسازی و بهسازی ماشین آلات راهداری در سیستان و بلوچستان گفت: اقدامات خوبی در این زمینه انجام شده، به طوری که می توان از  این ظرفیت برای دیگر استان ها هم بهره برداری کرد.

براساس این گزارش، ایوب کرد مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای  سیستان و بلوچستان نیز در این آیین، ضمن تبریک هفته حمل و نقل، رانندگان و راهداری گفت:در تاریخ تحولات صنعت حمل و نقل در کشور، روزهای سرنوشت سازی بوده اند و 26 آذرماه سال ۶۲ یکی از  این  روزها است. 

وی افزود: با وجود ۲ پایانه مرزی در حوزه شمالی استان، ترانزیت در این استان فعال است به طوری که در هشت ماهه سال جاری، حجم مبادلات اقتصادی از این ۲ پایانه بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن بوده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان با اشاره به این که در خصوص راه های روستایی و بازگشایی محورهای سخت گذر، اقدامات خوبی انجام شده گفت: در مدت یاد شده، ۲۰۵ کیلومتر راه روستایی جدید ساخته شده است.