شناسهٔ خبر: 122670 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

 درهفتمین جلسه شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی گلستان مطرح شد؛

بررسی موانع حوزه راه وشهرسازی و ارائه پیشنهاد برای رفع این معضلات

راه و شهرسازی گلستان هفتمین جلسه شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی گلستان با محوریت بررسی موانع و مشکلات حوزه حمل و نقل و ارائه پیشنهاد در این حوزه به ریاست مدیرکل راه و شهرسازی و با حضور جمعی از مدیران کل و معاونان دستگاه های تابعه وزارت راه و شهرسازی در گلستان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی ( گلستان)،پیش از ظهر پنج شنبه یکم دی ماه، جلسه شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی به ریاست مهدی ملک مدیرکل راه و شهرسازی، و با حضور  مصدقی  مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای، جعفری مدیر شعب بانک های مسکن استان، رفیعی نژاد مدیر شرکت ساخت و توسعه راه های استان،  کمالی مدیرکل هواشناسی گلستان،معاون راه آهن شمال شرق ۲ ، معاون مدیر آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک گلستان و مهری دستیار ویژه مدیرکل راه و شهرسازی گلستان برگزار شد.

در ابتدای این جلسه هر یک از مدیران کل و معاونان دستگاه های تابعه وزارت راه و شهرسازی در استان با ارائه گزارشی از روند پروژه های انجام شده در حوزه خود، موانع موجود در روند پیشروی این پروژه ها را عنوان کردند.

رفیعی نژاد مشکلات اعتباری را مهم ترین دلیل برای عدم پیشرفت پروژه های حوزه زیرساخت عنوان کرد و گفت: میزان اعتبار تخصیص یافته به پروژه های زیرساختی استان با اعتبار موردنیاز ما متفاوت بوده و برای تکمیل این پروژه ها به بودجه بیشتری احتیاج است.

در ادامه مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان نوسازی ناوگان استان را یکی از اولویت های حوزه راهداری و حمل و نقل گلستان برشمرد.

 مصدقی ادامه داد: نوسازی ناوگان حمل و ونقل جزو مصوبات سفر رئیس جمهور در اسفندماه سال ۱۴۰۰ بود که با توجه بودجه مصوب شده تا کنون هیچ اعتباری به این حوزه اختصاص نیافته است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان همچنین تصریح کرد: ارتقا ایمنی جاده ها و افزایش روشنایی محورهای مواصلاتی استان از دیگر موارد مهم حوزه راهداری بوده که تکمیل روشنایی راه ها نیازمند اهتمام و نگاه ویژه وزارت راه و شهرسازی می باشد.

وی در ادامه از تکمیل کریدور های نیمه تمام استان، کمبود سوخت ناوگان حمل و نقل، تخصیص قیر به کمربندی شهرها به عنوان مطالبات حوزه راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سخن گفت.

در ادامه این نشست مدیرکل هواشناسی گلستان، تجهیز ایستگاه هواشناسی گلستان و تکمیل ایستگاه رادار هواشناسی که یکی از پروژه های مصوب شده در سفر ریاست جمهوری به استان بوده را به عنوان پروژه های موردانتظار این حوزه در استان عنوان کرد.

در دیگر موارد مطرح شده در هفتمین جلسه شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی استان، تکمیل ظرفیت بانک مسکن در حوزه تخصیص تسهیلات طرح نهضت ملی مسکن در گلستان بود.آقای جعفری در این خصوص گفت: بانک مسکن نسبت به تعهد ۱۰۰ درصدی خود در حوزه تسهیلات نهضت ملی مسکن عمل کرده است.

وی از انعقاد دو هزار و ۶۰۰ قرارداد بانکی در حوزه خودمالکی خبر داد و افزود: با توجه به کمبود زمین دراستان گلستان قرارداد خودمالکی یک ظرفیت خوب بوده و بانک مسکن نسبت به تعهد خود در این حوزه عمل کرده است.

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان در راستای سخنان رئیس شعب بانک های مسکن استان، از استفاده از تسهیلات خودمالکی در بافت فرسوده خبر داد.

 ملک افزود: بسته های تشویقی خوبی اعم از صدور پروانه رایگان، برای متقاضیان در نظر گرفته شده است.

معاون راه اهن شمال شرق ۲ گلستان نیز با حضور در این جلسه پروژه محور گرگان – مشهد را یکی از اولویت های اصلی استان برشمرد.

وی ادامه داد: فرسودگی خطوط ریلی استان از دیگر معضلات موجود در حوزه حمل و ونقل ریلی بوده که بازسازی آن باید هرچه سریعتر در دستور کار قرار گیرد.

معاون آزمایشگاه مکانیک و خاک استان نیز از کمبود اعتبار برای نوسازی تجهیزات و ناوگان این اداره سخن گفت.

گفتنی است در هفتمین جلسه شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی گلستان مدیران روابط عمومی دستگاه های تابعه وزارت راه و شهرسازی در گلستان حضور داشته و نسبت به تعامل و هم افزایی بیشتر بین این ادارات دستوراتی صادر شد.