شناسهٔ خبر: 122678 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل بنیاد مسکن استان خبر داد:

فرآیند احداث ۳۶۰۰ واحد نهضت ملی مسکن در استان سیستان و بلوچستان/ بیش از ۵۴ هزار قطعه زمین برای احداث مسکن به روستاییان واگذار شد

مصطفی بیک مداح سیستان مدیرکل بنیاد مسکن سیستان و بلوچستان از فرآیند احداث ۳ هزار و ۶۰۰ واحد نهضت ملی مسکن استان خبر داد و گفت: از ابتدای فعالیت بنیاد مسکن تاکنون ۵۴ هزار و ۲۵۰ قطعه زمین به روستاییان با کاربری مسکونی واگذار شده است.

مصطفی بیک‌مداح مدیرکل بنیاد مسکن سیستان و بلوچستان در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گزارشی از روند اجرای طرح نهضت ملی مسکن در استان ارایه کرد و گفت: تاکنون ۲ هزار و ۴۰۰ واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در سطح استان با میانگین پیشرفت ۴۰ درصد در حال اجراست.

مدیرکل بنیاد مسکن سیستان و بلوچستان ضمن اعلام این مطلب که تا اتمام سال جاری ۷۵ واحد تکمیل و تحویل متقاضیان خواهد شد، افزود: علاوه بر ۲ هزار و ۴۰۰ واحدی که با میانگین پیشرفت ۴۰ درصد در حال اجراست یکهزار و ۲۰۰ واحد دیگر نیز در سراوان کلنگ‌زنی شده و در روند اجرا قرار گرفته است.

بیک‌مداح توضیح داد: از ابتدای فعالیت بنیاد مسکن تاکنون ۵۴ هزار و ۲۵۰ قطعه زمین به روستاییان با کاربری مسکونی واگذار شده است.

 ۸۰۰ واحد در حاشیه زاهدان تکمیل شد

وی در خصوص برنامه‌های بنیاد مسکن برای ساماندهی بافت‌های حاشیه‌ای و ناکارآمد گفت: بنیاد مسکن استان در همراهی با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و اداره کل راه و شهرسازی استان، ساماندهی و بهسازی معابر و نوسازی بافت فرسوده حاشیه شهرهای چابهار، زاهدان، زابل و ایرانشهر را برعهده دارد. در زاهدان بهسازی و نوسازی ۱۰ هزار واحد در برنامه قرار گرفته است که از این تعداد ۸۰۰ واحد تکمیل و تحویل متقاضیان شده است.

بیک‌مداح ضمن دعوت از مردم در بهسازی واحدهای مسکونی خود با مشوق‌هایی که توسط دولت برای این بافت‌ها در نظر گرفته شده  است، افزود: تسهیلات ارایه شده در بافت‌های ناکارآمد کم‌بهره، نظارت و نقشه رایگان و مصالح با قیمت مناسب به متقاضیان واگذار می‌شود که زمینه خوبی برای مشارکت مردم در بهسازی و نوسازی واحدهاست.

فرآیند ساخت ۴۰۰ واحد در حاشیه شهر چابهار

وی در خصوص ساماندهی و بهسازی حاشیه شهر چابهار نیز اعلام کرد: برای ساماندهی حاشیه شهر چابهار ۲ هزار و ۵۰۰ واحد تسهیلات بانکی در نظر گرفته شده است که نزدیک به ۴۰۰ واحد کار ساخت واحدها را آغاز کرده‌اند.