شناسهٔ خبر: 122683 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

نماینده ولی فقیه در گیلان؛

راهداری جزو بخش هایی است که کمتر به آنها توجه شده است

نماینده ولی فقیه گیلان نماینده ولی‌فقیه در گیلان خدمت دستگاه‌های خدمت‌رسان از جمله راهداری به مردم را جهادی ارزشمند دانست و گفت: راهداری جزو مجموعه‌ها و بخش هایی است که کمتر به آنها توجه شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (گیلان)؛آیت الله فلاحتی در آیت‌الله رسول فلاحتی در دیدار با مجموعه راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گیلان با تبریک هفته راهداری و قدردانی از زحمات دست‌اندرکاران این عرصه اظهار داشت: کارکنان راهداری وجودشان را وقف امورات بخش‌های مختلف جامعه کرده‌اند.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان با بیان اینکه گاهی اوقات مردم جامعه از زحمات دستگاه‌های خدمت‌رسان و خدمت‌رسانی بخش‌های مختلف خبر ندارند، تصریح کرد: راهداری یکی از مجموعه‌هایی است که کم‌تر به آنان توجه شده و تا زمانی‌که حادثه رخ ندهد، زحمات راهداران به‌چشم نمی‌آید.

وی نقش راهداران در بخش حمل‌ونقل و کاهش بحران در جاده‌ها را موثر دانست و افزود: خدمت‌رسانی به مردم یکی از آرمان‌های نظام بوده و همه ما در قبال شهروندان مسئولیت داریم، اما باید مسئولان و مردم نسبت به یکدیگر درک متقابل داشته و شرایط را درک کنند.

وی بر لزوم شناسایی بحران‌ها تاکید کرد و افزود: مدیر و کارمند توانمند کسی است که قبل از وقوع حادثه، بحران‌ها را پیش‌بینی کرده و در جهت رفع آن تلاش کند و با حضور در میدان و رویکرد جهادی می‌توان از بحران‌ها جلوگیری کرد.

آیت‌الله فلاحتی با تاکید بر اینکه در جهت رفع بحران‌ها، دقت فدای سرعت نشود، یادآور شد: احداث راهدارخانه و مأمن در راه‌مانده‌ها در جاده‌های استان به‌ویژه مناطق صعب‌العبور در اولویت مسئولان قرار گیرد تا در صورت وقوع هر گونه بحران، مردم با مشکل مواجه نشوند.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با تاکید بر اینکه تجهیزات راهداری همچون نمک، ماسه و در مناطق صعب‌العبور مستقر شود، گفت: مردم در صورت مشاهده کوچک‌ترین کم‌کاری آن را به پای نظام و مسئولان گذاشته بنابراین باید همه با هم با تمام توان در جهت خدمت‌رسانی به مردم تلاش کنیم.

سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان نیز در این جلسه از ترانزیت ۴۷۲ هزار و ۶۵۴ تن کالا از این استان از ابتدای امسال خبر داد.

غلامعلی نیک‌فهم اظهار داشت: از این میزان۴۳۲ هزار و ۸۷ تن کالا از مرز آستارا و ۴۰ هزار و ۵۶۷ تن از مرز انزلی ترانزیت شده‌است.

وی با تشریح حمل و نقل بین‌المللی استان گیلان عنون کرد: در این مدت در ترانزیت ورودی استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۴۸ درصدو ترانزیت خروجی نیز ۵۲ درصد رشد را شاهدیم.

سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان خاطر نشان کرد: همچنین در این مدت ۹۴ هزار و ۸۳۰ تن کالاو مواد اولیه با ۲۱ درصد رشد وزنی واردات شده و ۵۹۹ هزار و ۱۸۷ تن کالا هم با ۱۰ درصد افزایش‌ نسبت به‌ همین‌مدت در سال گذشته‌ صادرات شده است.

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه طی هشت ماه گذشته ۶ میلیون و ۷۸۶ هزار و ۱۳۸ تن کالا حمل و نزدیک ۲ میلیون و ۳۸۰ هزار مسافر از طریق ناوگان‌جاده ای جابجا شده‌است، اضافه کرد:در این راستا آمار خودروهای ورودی به استان در این‌مدت ۱۴ میلیون و ۶۰۸ هزار و ۹۹۷ دستگاه و خودروهای خروجی هم۱۴ میلیون و ۷۰۶ هزار و ۶۶۴ بوده است.

نیک‌فهم اظهار داشت: ۱۵۵ شرکت و موسسه حمل و نقل کالا، ۱۴۹ شرکت حمل و نقل مسافر، چهار شرکت حمل و نقل بین‌المللی کالا، یک شرکت حمل و نقل بین المللی مسافر و ۱۷۰ نمایندگی شرکت های حمل و نقل بین المللی کالا در استان گیلان مشغول به فعالیت هستند.

وی با اشاره به فعالیت ۱۰ هزار و ۶۷۴ دستگاه ناوگان حمل و نقل عمومی در گیلان شامل ۲ هزار و ۷۳۹ دستگاه در بخش حمل و نقل مسافر و هفت هزار و ۹۳۵ دستگاه در بخش ناوگان باری اضافه کرد: حدود ۱۲ هزار و ۲۳۹ راننده در بخش حمل و نقل عمومی استان شامل هشت هزار و ۷۸۸ راننده در بخش کالا و ۳ هزار و ۴۵۱ راننده در بخش مسافر فعال هستند.