شناسهٔ خبر: 122858 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون مسکن و ساختمان اداره‌ کل راه و شهرسازی استان زنجان:

کار در حوزه بازآفرینی شهری، نیازمند همیاری همه اعضای ستاد بازآفرینی استان است

شاهین فر زنجان معاون مسکن و ساختمان اداره‌کل راه و شهرسازی استان زنجان اظهار کرد: اعتباراتی که به ستاد بازآفرینی استان زنجان اختصاص می‌یابد، بسیار محدود بوده و کار در حوزه بازآفرینی شهری، نیازمند همیاری همه اعضای ستاد بازآفرینی استان است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (زنجان)،سعید شاهین‌فر معاون مسکن و ساختمان اداره‌کل راه و شهرسازی استان زنجان صبح روز شنبه در اولین جلسه نشست‌های تخصصی آموزه‌های زلزله بم همزمان با فرارسیدن هفته ایمنی در برابر زلزله در استان زنجان، با بیان اینکه شرکت بازآفرینی شهری ایران در ۱۰۰ شهر مهم کشور که بحث بازآفرینی در آن‌ها مطرح است، جلساتی در همین راستا به صورت همزمان طی سه روز برگزار می کند، گفت: یکی از اهداف مهم این جلسه، اهمیت بخشیدن به موضوع بازآفرینی و نیز اینکه مقوله بازآفرینی در شهرهای کشور چه ظرفیت‌هایی می‌تواند داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه مسئولیت طرح‌های بازآفرینی از سال ۸۲ بر عهده وزارت راه و شهرسازی بوده اما در استان‌ها ستاد بازآفرینی استان این مسئولیت را عهده‌دار است، تصریح کرد: در این ستاد پروژه‌ها و نیازمندی‌ها احصا می‌شود؛ چرا که در موضوع بازآفرینی، مواد قانونی زیادی داریم که مهم‌ترین آن مربوط به درآمدهای مالیاتی ارزش‌افزوده است که به شهرداری‌ها اعطا می‌شود.

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان با یادآوری اینکه دستگاه‌های اجرایی غیردولتی از جمله کمیته امداد امام خمینی (ره)، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، بهزیستی و ... عضو ستاد بازآفرینی هستند، خاطرنشان کرد: طی چند سال گذشته اولویت‌هایی را با حضور نمایندگان ستاد بازآفرینی استان داشتیم که در همین راستا ۹۶ پروژه تعریف شده است که در زمان تعریف این پروژه‌ها که به سال ۹۶ باز می‌گردد، حدود ۱۲۰ میلیارد تومان ارزش ریالی این پروژه‌ها بوده است.

شاهین فر با تاکید بر اینکه همه اعضای ستاد بازآفرینی استان باید دست به دست هم دهند و اداره‌ کل راه و شهرسازی را که به عنوان سامان‌ده و سیاست‌گذار این بخش تلقی می‌شود، یاری کنند، افزود: اعتباراتی که به ستاد بازآفرینی استان اختصاص پیدا می‌کند، اعتباراتی نیست که بتوان بر روی آن برنامه‌ریزی کرد.

وی با بیان این نکته که برای اینکه بتوان در عرصه بازآفرینی کارهای ارزشمندی فارغ از اعتباراتی که به این بخش اختصاص پیدا می‌کند، انجام داد، ابتدا به ساکن می‌توان مشوق‌های را برای کسانی که قصد دارند در این زمینه ورود کنند، در نظر گرفت، بیان داشت: اهالی محله‌های بافت فرسوده می‌توانند به صورت تجمیعی از تسهیلات بانکی در راستای احیای بافت فرسوده استفاده کنند.