شناسهٔ خبر: 122862 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان:

طرح تفصیلی ۵ شهر استان مازندران در مرحله ابلاغ قرار دارد

سید محمد نظری مدیرکل راه و شهرسازی استان مازندران با بیان اینکه طرح تفصیلی ۵ شهر استان در کمیسیون ماده پنج به تصویب رسیده و فرآیند قانونی ابلاغ آن‌ها در حال انجام است، گفت: مرحله اول طرح تفصیلی ۶ شهر دیگر اتمام یافته و در دستور کار جهت انجام مطالعات مرحله دوم است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (مازندران)؛  سید محمد نظری مدیرکل راه و شهرسازی استان مازندران در خصوص وضعیت طرح‌های توسعه شهری استان مازندران اظهار کرد: در حال حاضر استان مازندران با دارا بودن ۶۳  شهر که طرح تفصیلی ۳۶ شهر ابلاغ شده که از این تعداد، ۶ طرح آن مربوط به بعد از سال ۱۳۹۷ است.  

مدیرکل راه و شهرسازی استان مازندران بیان کرد: طرح‌های جامع اولین سطح از طرح های توسعه شهری هستند که با یک افق بلند مدت ۱۰ تا ۱۵ ساله نحوه استفاده از زمین برای کاربریهای مختلف در محدوده و حریم شهر را تعیین کرده و اولویت مناطق را از نظر بهسازی و نوسازی مشخص می‌کنند.  

وی ادامه داد: طرح های تفصیلی در چارچوب اسناد و ضوابط طرح های جامع و بر اساس حدود ثبتی و ملکی، وضعیت دقیق کابری ها، تراکم ها و گذرها را در سطح شهر و به تفکیک محلات واقع در آن مشخص کرده و اولویت‌های مربوط به نوسازی و بهسازی را تعیین می‌کنند.  

نظری با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود قرارداد طرح تفصیلی ۸ شهر دیگر استان طی سال های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ منعقد شود، گفت: علاوه بر این موارد، فرآیند بازنگری طرح جامع شهر بابلسر و شهر جویبار آغاز گردیده که طرح جامع شهر بابلسر با رویکردهای نوین و بازآفرینی شهری در دست تهیه است.  

مدیرکل راه و شهرسازی استان مازندران خاطر نشان کرد: با توجه به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته تا پایان سال ۱۴۰۲ همه شهرهای مشمول نظام طرح‌های جامع و تفصیلی استان به تعداد ۱۵ شهر از طرح تفصیلی مصوب برخوردار می‌شوند.