شناسهٔ خبر: 122867 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران در حاشیه برگزاری شورای مسکن پردیس خبر داد؛

ساماندهی پلاک‌های اصطلک و طلائیه تا پایان سال جاری

محبت خواه مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران از رفع ابهامات و ساماندهی مردم در پلاک‌های اصطلک و طلائیه تا ابتدای سال ۱۴۰۲ خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (تهران)؛ خلیل محبت خواه مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران در حاشیه برگزاری جلسه شورای مسکن پردیس با حضور فرماندار و سایر مسئولان عضو شورای مسکن این شهرستان گفت: پلاک مهم اصطلک در پردیس به مساحت ۱۸۰ هکتار پلاک مهمی است که رای موات آن شکسته شده، کارخانه های زیادی به همراه کارگران پرتلاش در این پلاک طی نامه نگاری های متعدد و درخواست استعلام خواستار تعیین وضعیت برای دریافت وام و یا مجوزهای وزارت صنعت ومعدن برای ادامه فعالیت هستند، بنابر همین موضوع دو اداره فنی و شناسایی و حقوقی مکلف به تعیین وضعیت و ساماندهی نامه های متقاضیان و درخواست استعلام شهروندان هستند که تا پایان سال جاری این پلاک تعیین تکلیف خواهد شد.

وی همچنین در خصوص منطقه طلائیه و آپارتمان سازی های انجام شده در اراضی ملی به میزان ۲ هزار واحد مسکونی گفت: ساماندهی این شهروندان در قالب ظرفیت ایجاد شده در بند کاف تبصره ۱۱ قانون بودجه ۱۴۰۱ نیز به صورت انفرادی و تک به تک برای هر واحد نیز در دست بررسی است که این موضوع نیز به زودی مشخص خواهد شد و اداره راه و شهرسازی پردیس می بایست در این خصوص پی گیر اتفاقات باشد تا هر چه زودتر موضوع تعیین تکلیف شود.

محبت خواه همچنین در این جلسه رسیدگی به تقاضای مهندسان ناظر در شهرستان پردیس بابت اعتراضات نسبت به ارجاع ناعادلانه کار در حوزه نظام مهندسی را مورد تدقیق قرار داد.

وی گفت: ارجاعات نباید تنها به شرکتهای حقوقی باشد بلکه باید سازمان نظام مهندسی تهران در این خصوص ارجاع درست، منظم و منطقی و به دور از بی عدالتی را تامین کند که در این خصوص به سازمان نظام مهندسی تهران تذکر داده خواهد شد.

در پایان نیز مباحث مجریان گاز و اعتراضات ساکنین مساکن مهر پردیس در خصوص هزینه های درخواستی مجریان گاز رسانی بررسی شد و مقرر گردید نقشه ها توسط شرکت عمران تهیه شده و پس ازتایید نظام مهندسی و طی مراحل قانونی به شرکت گاز شهرستان ارائه شود تا هزینه های اضافی به ساکنین مساکن مهر پردیس تحمیل نشود.