شناسهٔ خبر: 122993 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

سرپرست اداره نظارت براجرای طرح‌های مسکن و بازآفرینی شهری راه و شهرسازی استان اصفهان مطرح کرد؛

۵ هزار تن قیر رایگان برای آسفالت معابر بافت فرسوده استان اصفهان تامین شد/ ۲۳ پروژه بازآفرینی شهری استان اصفهان در دست اجرا قرار دارد

نشست تخصصی آموزه‌های زلزله بم در شهر کاشان- اصفهان سرپرست اداره نظارت براجرای طرح‌های مسکن و بازآفرینی شهری راه و شهرسازی استان اصفهان با بیان اینکه استان اصفهان ۲۳ پروژه فعال در محدوده‌های هدف بازآفرینی شهری دارد که در دست اجراست گفت: در سال ۱۴۰۰ ۵ هزار تن قیر جهت آسفالت معابر بافت فرسوده تخصیص یافت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)؛ سیدعبدالرضا لقمانی سرپرست اداره نظارت براجرای طرح‌های مسکن و بازآفرینی شهری راه و شهرسازی استان اصفهان در دومین روز از پویش جهادی «سفیران نوسازی بم برای ایران قوی » در حاشیه نشست تخصصی آموزه‌های زلزله بم در شهر کاشان اظهار کرد: ۱۴ هزار هکتار از اراضی شهری استان اصفهان در زمره بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری قرار دارد که این میزان معادل ۱۰ درصد از بافت فرسوده کل کشور است.  

وی بیان کرد: در سال ۱۴۰۰ در راستای آسفالت معابر فاقد آسفالت محلات هدف بازآفرینی شهری این استان پنج هزار تن قیر تخصیص یافت که به ۷۴ شهرداری در سطح استان تحویل شد.  

سرپرست اداره نظارت براجرای طرح‌های مسکن و بازآفرینی شهری راه و شهرسازی استان اصفهان عنوان کرد: در حال حاضر این استان ۲۳ پروژه فعال در محدوده‌های هدف بازآفرینی شهری دارد که توسط مشارکت کنندگان در دست اجرا قرار دارد.  

وی با بیان اینکه در سال ۱۴۰۰ بالغ بر ۲۰ میلیارد تومان برای اجرا پروژه‌های بازآفرینی شهری استان اصفهان هزینه شده است افزود: امیدواریم در سال ۱۴۰۱ از اعتبارات محرومیت زدایی با مبلغی افزون بر ۵۰ میلیارد تومان بتوانیم این پروژه‌ها را تکمیل کنیم.  

لقمانی در خصوص تسهیلات تشویقی در نظر گرفته شده برای بهسازی و نوسازی در بافت‌های فرسوده گفت: در قانون پیش بینی شده که تا ۱۰۰ درصد عوارض توسط شهرداری‌ها تخفیف داده شود که این تخفیف توسط دولت به شهرداری پرداخت می‌شود.  

وی خاطرنشان کرد: تسهیلاتی نیز پیش بینی شده که در شهر اصفهان وام ۴۰۰ میلیون تومانی به سازنده تعلق می‌گیرد و در سایر شهرها این مبلغ ۳۰۰ میلیون تومان است که این تسهیلات با نرخ سود حدود ۱۲ درصد به بهره برداران و ذینفعان تخصیص پیدا می‌کند.