شناسهٔ خبر: 122996 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

پنجم دی‌ماه؛

پیام مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان به مناسبت روز ایمنی در برابر زلزله و کاهش اثرات بلایای طبیعی

قاری قران اصفهان مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان طی پیامی به مناسبت پنجم دی ماه بیان کرد: روز ایمنی در برابر زلزله و کاهش اثرات بلایای طبیعی فرصت مغتنمی است تا توانمندی ها و نیز میزان آمادگی برای مقابله در برابر بلایای طبیعی مورد سنجش قرار داده شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(اصفهان)؛ علیرضا قاری‌قرآن مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان بمناسبت پنجم دی‌ماه روز ایمنی در برابر زلزله و کاهش اثرات بلایای‌ طبیعی پیامی صادر کرد.  

متن پیام به شرح زیر است: 

پنجم دی‌ماه مصادف با روز ملی «ایمنی در برابر زلزله و کاهش اثرات بلایای طبیعی»، یادآور حادثه ناگوار زلزله بم است؛ حادثه‌ای غم‌انگیز که براثر آن بسیاری از هموطنان عزیزمان جان خویش را از دست دادند، تعداد کثیری مجروح و مصدوم گردیدند و شهر تاریخی بم به شکل دردناکی تخریب شد.    

پشت سرگذاشتن تجربه‌های این چنین تلخ آموزه‌هایی نیز به همراه داشت که ضرورت رعایت مجموعه مقررات حوزه ساختمان و شهرسازی را نشان می‌دهد چرا که رعایت این قوانین و ضوابط می‌توانند همچون چتری مطمئن در مقابل بارش مخاطرات عمل نموده و باعث کاهش صدمات و خسارات ناشی از حوادث و رخدادهای طبیعی شوند.  

روز ایمنی در برابر زلزله و کاهش اثرات بلایای طبیعی فرصت مغتنمی است تا توانمندی ها و نیز میزان آمادگی برای مقابله در برابر بلایای طبیعی را مورد سنجش قرار دهیم، نقاط ضعف وقوت را شناسایی و نسبت به رفع معایب و تقویت نقاط مثبت در بخشهای مختلف اقدام و به این ترتیب در برابر حوادث طبیعی میزان خسارت را به حداقل ممکن کاهش دهیم.  

اینجانب، پنجم دی‌ماه سالگرد درگذشت غم‌انگیز جان‌باختگان زلزله بم را تسلیت عرض نموده و از خداوند متعال دوام، توفیق و سربلندی ملت شریف ایران را مسئلت داشته و همه مردم عزیز این کشور پرافتخار را به رعایت اصول ایمنی و کسب آمادگی‌های لازم برای مقابله با بلایای طبیعی‌دعوت می‌نمایم.