شناسهٔ خبر: 123069 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی سیستان و بلوچستان خبر داد:

۱۲۳ هزار واحد مسکونی در روستاهای سیستان و بلوچستان مقاوم سازی شد

مصطفی بیک مداح مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: ماحصل فعالیت های بنیاد مسکن انقلاب اسلامی این استان ساخت افزون بر ۱۳ هزار واحد مسکونی شهری و مقاوم سازی ۱۲۳ هزار واحد در برابر زلزله در روستاهاست.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از سیستان و بلوچستان، مصطفی بیک مداح اظهار کرد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در طول سالهای فعالیت خود نقش اصلی و محوری در بازسازی مناطق خسارات دیده از بلایای طبیعی من جمله سیل و زلزله داشته است که می‌توان به زلزله های فاجعه بار گیلان، بم، سرپل ذهاب، سیل های لرستان، فارس، خوزستان و سیل سال‌های ۹۸ و ۱۴۰۰ در سیستان و بلوچستان اشاره داشت.

وی گفت: ماحصل فعالیت های بنیاد مسکن انقلاب اسلامی این استان ساخت افزون بر ۱۳ هزار واحدمسکونی شهری و مقاوم سازی ۱۲۳ هزار واحد در برابر زلزله در روستاهاست.

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی سیستان و بلوچستان به سوابق و تجارب ارزشمند بنیاد مسکن انقلاب اسلامی سیستان و بلوچستان در بازسازی مناطق خسارت دیده از سوانح طبیعی از جمله به سیل سال ۷۱ سیستان، طوفان گونو در سال ۸۶، مشارکت در بازسازی بم، سیل و زلزله سال ۹۲ ، سیل گسترده دیماه ۹۸ در استان و سیل سال ۱۴۰۰ در جنوب استان اشاره کرد و افزود: در همه این بلایا بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در زمره اولین بخش های است که به مناطق ورود می‌کند و با آمارگیری، آواربرداری و حتی در بحث امدادرسانی در کنار مردم است و تا پایان بازسازی نیز در کنار مردم باقی می ماند و آخرین نهادی است که این مناطق را ترک می‌کند و افتخار خدمت، توفیق بزرگی که نصیب تک تک همکاران ما در این نهاد مقدس شده است.
وی همچنین به موضوع مقاوم سازی اشاره کرد و ادامه داد: امید است با حمایت ها و عزم مجموعه بنیاد مسکن کشور و مهندس نیکزاد ریاست بنیاد مسکن، مقاوم سازی کلیه واحدهای غیر مقاوم روستایی کشور تا سال ۱۴۱۰ به نقطه ایده آل برسد.

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان ادامه داد: با تلاش های انجام گرفته سالهای اخیر در بنیاد مسکن استان، شاخص مقاوم سازی در سیستان و بلوچستان به ۴۷ درصد رسیده است.

بیک مداح در پایان با اشاره به نرخ بالای وقوع رخدادهای طبیعی در ایران گفت: با پیاده سازی استانداردهای آیین نامه ملی ساختمان در پروژه های مسکن، مکان یابی پروژه های ساختمانی و طرح های هادی، دقت نظر در بخش تولید مصالح و نظارت اجرایی، تمامی سعی بر آن است تا بنیاد مسکن در کنار وزارت راه و شهرسازی در جهت کاهش نرخ خسارات بخش مسکن ناشی از بلایای طبیعی که سالانه منجر به هدررفت بخش عظیمی از سرمایه های کشور می شود، همسو و همگام باشند.