شناسهٔ خبر: 123081 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در نشست تخصصی آموزه‌های زلزله بم در اصفهان مطرح شد؛

ایجاد الگوهای مناسب برای تامین مسکن در بافت فرسوده شهری

نشست تخصصی آموزه‌های زلزله بم در اصفهان نشست تخصصی آموزه‌های زلزله بم با هدف انتقال تجربیات این رخداد در شهر اصفهان برگزار شد و در طی آن بر ایجاد الگوهای مناسب برای تامین مسکن در بافت فرسوده شهری تاکید شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)؛ در آخرین روز از پویش جهادی «بم سفیر نوسازی برای ایران قوی»، نشست تخصصی آموزه‌های زلزله بم در شهر اصفهان همزمان با دیگر شهرهای کشور برگزار شد.  

 این جلسه با حضور علیرضا قاری‌قرآن مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان، مدیران و مسئولان شهری در شهر اصفهان، سازندگان و توسعه‌گران و نیز شهروندان ساکن در بافت‌های فرسوده تشکیل شد و در طی آن مدیران و مسئولان وقت شهر بم در زمان وقوع زلزله، به همراه مدیران شرکت بازآفرینی شهری ایران به‌عنوان سفیران نوسازی به بیان تجربیات خود در حوزه نوسازی و مقاوم‌سازی مسکن و ضرورت توجه به این موضوع پرداختند.  

هدف از برگزاری این نشست انتقال آموزه‌های زلزله بم با هدف ترویج فرهنگ نوسازی، بهسازی و مقاوم سازی واحدهای فرسوده و ناایمن در شهرها و محلات توسط خود مردم است.   

زهرا اسکندری مشاور حوزه نوسازی و توانمندسازی بافت‌های ناکارآمد و فرسوده شهری در حاشیه این نشست اظهار داشت: این پویش در راستای یادآوری فاجعه زلزله بم و هشدار و اخطار به همگان در خصوص سامان دادن به فضای شهری و بخصوص مقاوم سازی مساکن همزمان در ۱۰۰ شهر طی سه روز به جریان افتاد.  

وی افزود: در نظر است پس از این رویداد، برنامه‌های مشخصی با هماهنگی و همکاری شهرداری و دولت با مشارکت مردم در این مناطق برنامه‌ریزی و اجرا شود.  

مشاور حوزه نوسازی و توانمندسازی بافت‌های ناکارآمد و فرسوده شهری با بیان اینکه در استان اصفهان شناسایی محدوده‌ها به خوبی انجام شده است گفت: می‌توان با الگوهای مناسبی برای تامین مسکن هم در بافت‌های فرسوده و هم در سکونتگاه‌های غیررسمی برنامه ریزی نمود و به سمت نوسازی و تامین مسکن پیش رفت.  

در حاشیه این نشست ندا حسنی کارشناس حوزه بازآفرینی شهری اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان در خصوص دستاوردهای این نشست‌ها توضیح داد: با توجه اینکه بازآفرینی شهری موضوعی بین بخشی است لذا تلاش ارگان‌های مختلفی را می‌طلبد به همین دلیل این قبیل گردهمایی‌ها که با حضور مسئولین دستگاه‌های اجرایی مرتبط برگزار می‌گردد موجب هماهنگی و جلوگیری از موازی کاری می‌شود.