شناسهٔ خبر: 123083 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در راستای خدمت رسانی به کاربران جاده‌ای صورت پذیرفت؛

تقویت تکرار کننده بی سیم های راهداری استان سمنان

photo_۲۰۲۲-۱۲-۲۶_۱۱-۵۳-۱۸.jpg سرپرست معاونت راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان از تقویت تکرار کننده سایت گردنه آهوان و مراکز بی سیم شهرستانها برای تسهیل در ارتباط تمامی مراکز، راهدارخانه‌ها و ماشین آلات برف روب مجهز به ارتباط رادیویی خبر داد و گفت: با این تقویت ارتباط برای اولین بار توانسته‌ایم نقاط کور محورهای مواصلاتی را به یک کیلومتر کاهش دهیم.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(سمنان)، وحید صداقت سرپرست معاونت راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان از حضور بیش از ۱۷۰ راهدار در سطح استان خبر داد و افزود: یک از ماموریت های راهداری، امدادرسانی به کاربران جاده‌ای است که  ضرورت دارد برای هماهنگی نیروهای امدادی آن، از فناوری روز ارتباطی استفاده شود.

صداقت با تاکید بر لزوم استفاده از تکنولوژی‌های ارتباطی در حوادث و مناطق دورافتاده اظهار داشت: باید یک شبکه ارتباطی قوی وجود داشته باشد تا بتوانیم در بازه راهداری زمستانه علاوه بر خدمت رسانی به کاربران جاده‌ای در مناطق کور، مدیریت بحران نموده و در کنار نظارت ستادی، خدمت‌رسانی جامع‌تری انجام دهیم.

وی خاطرنشان کرد: تکرار کننده های واقع در سایت گردنه آهوان و مراکز بی سیم شهرستانها برای تسهیل در ارتباطات بی سیم تمامی مراکز، راهدارخانه‌ها و ماشین آلات برف روب مجهز به ارتباط رادیویی تقویت شده است و در راستای ارتباط بهتر رادیویی اجرای عملیات تغییر فرکانس صورت گرفته است.

سرپرست معاونت راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان توضیح داد: با تقویت تکرار کننده ها و تغییر فرکانس در محدوده حوزه استحفاظی اداره کل ارتباط بین ادارات شهرستانی از گرمسار تا دامغان و از راهدارخانه حبله رود تا راهدارخانه دیباج بدون هیچگونه مشکلی از طریق امواج رادیویی برقرار است و با این تقویت ارتباط برای اولین بار توانسته‌ایم نقاط کور محورهای مواصلاتی را به یک کیلومتر کاهش دهیم.

صداقت با بیان اینکه برای تمامی عوامل آموزش های لازم در دست اقدام است گفت: تلاش ما بر این است بسترهای لازم برای کاهش تصادفات و تلفات جاده ای افزایش داده و همچنین بهره گیری از امکانات روز را در بحث راهداری داشته باشیم.