شناسهٔ خبر: 123137 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در جلسه شورای تأمین مسکن استان ایلام مطرح شد؛

پیگیری تأمین زمین مورد نیاز طرح نهضت ملی مسکن استان ایلام از طریق استفاده از زمین‌های مازاد دستگاه‌های دولتی

جلسه شورای تامین مسکن استان ایلام.JPG تأمین زمین مورد نیاز طرح نهضت ملی مسکن استان ایلام از طریق استفاده از زمینهای مازاد دستگاههای دولتی در جلسه شورای تأمین مسکن استان ایلام که به ریاست استاندار ایلام برگزار شد، در دستور کار قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی( ایلام)، فرشاد دوستی مدیرکل راه و شهرسازی استان به عنوان دبیر جلسه شورای تأمین مسکن استان گفت: تا کنون 1400 هکتاراز زمینهای مازاد دستگاههای اجرایی در سطح استان برای احداث نهضت ملی مسکن شناسایی شده و طبق قانون درحال اخذ سند این زمینها به نام اداره کل راه و شهرسازی هستیم و پس از این مرحله نسبت به انعقاد قرارداد با کارگزاریهای مختلف برای احداث و تخصیص پروژه ی نهضت ملی مسکن به ثبت نام شدگان واجد شرایط اقدام خواهیم کرد.

وی تکمیل به موقع آورده اولیه و سایر اقساط آورده از طرف واجدین شرایط را شرط انتخاب پروژه نهضت ملی مسکن از قبیل انتخاب بلوک ساختمانی، طبقه، واحد، پارکینگ و ... دانست و افزود: اشخاصی که آورده های خود را به موقع پرداخت نمایند نسبت به سایر اشخاص از اولویت برای انتخاب شرایط واحد خود برخوردار خواهند شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان در مورد ساکنین خانه های واقع در بافتهای فرسوده استان نیز گفت: این اشخاص می توانند جهت نوسازی خانه های خود از تسهیلات و تخفیفات در نظر گرفته شده در این زمینه استفاده نمایند.

حسن بهرام نیا استاندار ایلام و رئیس شورای تأمین مسکن استان در این جلسه گفت: در حال حاضر اولویت دولت خانه دار شدن مردم هست و تمام مدیران دستگاههای مختلف و فرمانداران می بایست در این زمینه نهایت تلاش و کوشش خود را به کار گیرند.

وی ضمن تقدیر از عملکرد اداره کل راه و شهرسازی استان به جهت اقدامات انجام شده در جهت شناسایی زمینهای مازاد دستگاهای دولتی استان و پی گیری اخذ اسناد این زمینها برای نهضت ملی مسکن افزود: خوشبختانه همه دستگاههای در این زمینه نهایت همکاری داشته اند که ادارات کل جهادکشاورزی، آموزش وپرورش، ثبت اسناد استان و ... در این زمینه شایسته تقدیر هستند و لازم است تمام دستگاهها دولتی هر چه سریعتر نسبت به در اختیار قرار دادن زمینهای مازاد خود به راده و شهرسازی برای احداث واحدهای نهضت ملی مسکن طبق قانون اقدام کنند.