شناسهٔ خبر: 123177 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون راهداری استان عنوان کرد:

بیش از ۵ هزار کیلومتر برفروبی در محورهای کردستان انجام شد

برف روبی کرمانشاه معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان از انجام ۵ هزار و ۱۸۴ کیلومتر برفروبی در جاده‌های کردستان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (کردستان) رامبد نوذری از انجام ۵ هزار و ۱۸۴ کیلومتر برفروبی در محورهای شریانی و غیرشریانی کردستان خبر داد و اظهار داشت: ۹۶۳ تن نمک و ماسه در بازه زمانی یاد شده برای جلوگیری از یخ زدگی در محورهای مواصلاتی استان صرف شده است.

به گفته وی، در بازه زمانی یاد شده بیش از ۱۳۸ تن شن و نمک در سطح محورهای استان مصرف و رهاسازی ۶۶ خودرو گرفتار در برف شده است.

به گفته معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان، طرح راهداری زمستانه با حضور ۶۸۵ راهدار از ۱۵ آبان در استان شروع شده است. وی خاطرنشان کرد: در مجموع ۵۵۰ نیروی فعال راهداری بخش دولتی و ۱۳۵ نیروی بخش خصوصی تا ۲۰ فروردین سال ۱۴۰۲ در محورهای شهری و روستایی در قالب ۷۱ اکیپ بخش دولتی و خصوصی به مردم استان و مسافرین خدمات‌رسانی می‌کنند.

نوذری با بیان اینکه ۳۱ راهدارخانه ثابت و سیار در سطح جاده‌های استان فعال است، گفت: ۲۶ راهدارخانه ثابت و ۵ راهدارخانه سیار وجود دارد که برای استقرار ماشین‌آلات و پرسنل در حین اجرای طرح زمستانه ساماندهی شده‌اند.

وی از اختصاص تعدادی از راهدارخانه‌ها به محل اسکان در راه ماندگان خبر داد و افزود: راهداران بخش دولتی در تمام محورهای شهری و روستایی به مردم ارائه خدمت خواهند کرد، اما نیروهای بخش خصوصی وظیفه خدمت‌رسانی در راه‌های روستایی در مواقع بارش برف را دارند.

به گفته نوذری، ۴۲۱ دستگاه انواع ماشین‌آلات راهداری شامل ۳۱۶ دستگاه بخش دولتی و ۱۰۵ دستگاه بخش خصوصی برای برف روبی و پاکسازی راه‌های شهری و روستایی در طرح زمستانه امسال در سطح جاده‌ها فعال است. 

نوذری از تهیه و ذخیره‌سازی ۳۵ هزار تن شن و ماسه برای استفاده در مواقع بخبندان در راهدارخانه‌های استان خبر داد و اذعان کرد: بیش از ۸ هزار و ۵۰۰ کیلومتر از راه‌های استان شامل یک‌هزار و ۹۰۰ کیلومتر در مسیرهای بین شهری و ۶ هزار و ۶۰۰ کیلومتر در راه روستایی زیرپوشش خدمات راهداران در طرح زمستانی امسال است.