شناسهٔ خبر: 123184 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون راهداری استان اردبیل خبرداد:

۲۱نقطه حادثه‌خیز در جاده‌های استان اردبیل حذف شد

رفع نقاط حادثه خیز لردگان معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل از حذف و اصلاح ۲۱ نقطه حادثه‌خیز در جاده‌های این استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از اردبیل،آیدین هاشمی در بازدید از محور سرچم گفت: این ۲۱ نقطه در مسیرهای اردبیل- سرچم ، اردبیل - مشگین‌شهر - گرمی، اردبیل - بیله‌سوار مسیر بابک ، اردبیل- آستارا ، مشگین‌شهر- اهر و اردبیل- پارس‌آباد حذف شدند.

وی ارتقای ایمنی جاده‌های استان را از جمله اولویت‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای برشمرد و افزود: با تلاش راهداران عملیات اصلاح و رفع ۹ نقطه حادثه‌خیز دیگر نیز در حال اجراست.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اردبیل با بیان اینکه نقاط حادثه خیز جاده ها با انجام کار کارشناسی شناسایی ونسبت به رفع آنها اقدام می شود، اظهار کرد: سه نقطه حادثه خیز دیگر نیز سال آینده با تامین اعتبار مورد نیاز حذف و اصلاح خواهد شد.

هاشمی بیان کرد: با رفع نواقص جاده ای، نصب علایم رانندگی، رعایت نقاط ایمنی و ارتقای فرهنگ ترافیک انتظار می‌رود تصادفات رانندگی در راه های ارتباطی استان اردبیل کاهش یابد.

۳۳دهنه پل و ابنیه فنی در راه‌های ارتباطی استان اردبیل بهسازی شد

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اردبیل گفت: امسال همچنین ۳۳ دهنه پل و ابنیه فنی در راه‌های اصلی، فرعی و روستایی این استان تعمیر، بهسازی و مرمت شد.

هاشمی افزود: از این تعداد ۱۴ دهنه پل و ابنیه در راه‌های اصلی و فرعی و ۱۹ دهنه نیز در راه‌های روستایی استان بوده است.

وی همچنین لایروبی ۸۹۶ دهنه پل و۳۲ هزار و۹۳۳ متر مکعب زهکشی و دراواسیون پل‌های بزرگ را از دیگر اقدامات اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اردبیل در سال جاری ذکر کرد و افزود: علاوه بر این امسال تاکنون ۷ هزار و ۴۰۰ کیلومتر از کانال‌های طرفین راه‌های ارتباطی استان اصلاح و بازسازی شده است.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اردبیل اظهار کرد: با توجه به فرا رسیدن فصل سرما و زمستان و یخبندان و برف گیر بودن اردبیل برای جلوگیری از هرگونه مشکلات احتمالی در رفت و آمد مردم و مسافران در راه های ارتباطی استان تمامی تمهیدات لازم برای گذر از این فصل اندیشیده شده است.

هاشمی حفاظت و نگهداری از راه ها را از دیگر اولویت های اداره کل راهداری استان اردبیل برشمرد و ادامه داد: راهداران زحمتکش استان شبانه روز تلاش می کنند تا مردم و مسافران سفر ایمنی داشته باشند.

گفتنی است، از مجموع ۶ هزار و ۷۳۶ کیلومتر راه ارتباطی استان اردبیل ۲۰۸ کیلومتر بزرگراه، ۷۳۵ کیلومتر راه اصلی، ۷۱۴ کیلومتر راه فرعی، ۴۷ کیلومتر راه درون شهری و بیش از پنج هزار و ۳۰ کیلومترنیز راه روستایی است ، از بیش از پنج هزار و ۳۰ کیلومتر راه روستایی استان اردبیل ۲ هزار و ۷۷۴ کیلومتر آسفالت، هزار و ۳۵ کیلومتر شنی و هزار و ۲۲۱ کیلومتر خاکی است.

استان اردبیل در مجموع هزار و ۸۹۵ روستا و آبادی دارد که از این تعداد ۶۰ روستا تک خانواری و یا فاقد سکنه، راه ارتباطی ۹۲۸ روستا آسفالت و راه ارتباطی ۸۷۱ روستا شنی و یا خاکی است.

اردبیل به لحاظ موقعیت جغرافیایی و طبیعی خود و قرار گرفتن در سرزمینی فلاتی شکل با شیب‌های بسیار تندی به زمین‌های کم‌ارتفاع اطراف خود شامل کرانه‌های دریای خزر ، جلگه پست مغان و نیز دشت‌های کم‌ارتفاع استان‌های آذربایجان‌شرقی و زنجان منتهی می‌شود و به همین لحاظ جاده‌های این استان اغلب دارای پیچ‌ها و شیب‌های بسیار تند هستند.

هشت گردنه سخت‌گذر و برف‌گیر به نام‌های حیران ، صایین ، کجل، نقدوز ، الماس ، لنگان ، قره‌آغاج و اسالم در راه‌های ارتباطی این استان قرار دارند.