شناسهٔ خبر: 123185 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

تاکید استاندار گیلان بر آمادگی برای مقابله با حوادث احتمالی فصل زمستان

گیلان-جلسه مدیریت بحران استانداری نشست ستاد مدیریت بحران استانداری گیلان به منظور بررسی اقدامات مدیریتی بحران در فصل زمستان با حضور استاندار، معاون عمرانی استانداری ، مدیر کل راه وشهرسازی گیلان و مدیران دستگاههای اجرایی در محل سالن الغدیر استانداری گیلان تشکیل شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی(گیلان)، اسدالله عباسی استاندار گیلان برلزوم هماهنگی و همکاری همه دستگاهها جهت مقابله با حوادث احتمالی مصادف با آغاز فصل زمستان تأکید نمود وگفت: با توجه به اینکه گیلان استانی حادثه‌خیز است، کالاهای موردنیاز هنگام بحران‌ها به خصوص هنگام بارش احتمالی برف تعیین و نسبت به تامین و ذخیره سازی آن اقدام شود تا برای مایحتاج عمومی با مشکل مواجه نشویم.

وی همچنین با بیان اینکه در مدیریت بحران در نقاط مختلف گیلان برنامه ریزی لازم صورت گرفته و در شهرستانهای به مدیریت فرمانداران خواهد بود، بر لزوم همگرایی و هماهنگی میان بخشی دستگاه های عضو ستاد بحران تاکید و اظهار کرد: مدیران در زمان بروز احتمالی بحرانی برای تسهیل در امور مردم حتما در محل خدمتی خود باید حاضر باشند.

استاندار گیلان خواستار شناسایی مناطق پر خطر و اولویت دهی در برنامه ریزی برای رفع خطر، اتخاذ تمهیدات لازم برای تأمین انرژی ، ذخیره سوخت، پیش بینی و تجهیز مکانهای مناسب برای ارایه خدمات امدادی به آسیب دیدگان احتمالی، اسکان موقت، تخلیه اضطراری، نصب و راه اندازی شتابنگارها، توسعه شبکه شتابنگارها و اقدامات پیشگیرانه شد.

نماینده عالی دولت در گیلان با تاکید بر اینکه راهکارهای کاهش آسیب های ناشی از زلزله برعهده ادارات کل راه و شهرسازی است، خاطر نشان کرد: اقدام های پیشگیرانه در برابر مخاطرات طبیعی و کاستن خسارات آن، مهم ترین اقدام عملی برای حفظ منابع ملی و تحقق اقتصاد مقاومتی است.

عباسی در ادامه با بیان اینکه باید برای مدیریت بحران و کاهش خسارات از تجربه و دانش روز بهره ببریم ، افزود: در گذشته حوادث تلخی همچون زلزله سال ۶۹ رودبار و منجیل را در استان داشتیم از اینرو باید در مواجهه با بحران‌های احتمالی با بهره گیری از دانش روز در حوزه های مختلف به طور کامل آماده باشیم.

در این نشست، هادی رحمانی مدیرکل راه و شهرسازی ورییس شورای حمل ونقل استان گیلان نیز ضمن اعلام هماهنگی صورت گرفته با بخش خصوصی وپیمانکاران مستقر در سطح استان، ازآمادگی این اداره کل در بحث تجهیز ماشین آلات واقدامات مربوط به بحران احتمالی نزولات آسمانی و بارش برف خبرداد وگفت: با همکاری بخش خصوصی آمادگی کامل برای مقابله با بحرانهای احتمالی برف فراهم شده است.

در این جلسه تعدادی از اعضای ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان گیلان ، گزارشی از آمادگی دستگاه های اجرایی و خدمات رسان در فصل سرد امسال ارائه کردند.