شناسهٔ خبر: 123200 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

برگزاری آزمون‌های نظام‌مهندسی اصفهان در دو حوزه امتحانی؛

بازدید مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان از روند اجرای آزمون‌ ورود به حرفه مهندسی

آزمون نظام مهندسی اصفهان مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان با حضور در دانشگاه اصفهان از روند اجرای آزمون ورود به حرفه مهندسی بازدید به عمل آورد، این آزمون امروز صبح با مشارکت دو هزار و ۹۵۲ داوطلب در حوزه‌های امتحانی دانشگاه اصفهان و کاشان اجرا شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)؛ آزمون های نظام مهندسی در استان اصفهان همزمان با سراسر کشور با رعایت فاصله اجتماعی و پروتکل های بهداشتی برگزار شد.  

در اولین روز از برگزاری این آزمون ها، علیرضا قاری‌قرآن مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان با حضور در محل یکی از حوزه های امتحانی از روند برگزاری آزمون بازدید بعمل آورد.  

در حاشیه این بازدید، مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان با اشاره به اینکه دو دانشگاه در سطح استان اصفهان میزبان این دوره از آزمون‌ها هستند اظهار داشت: در این استان بالغ بر هفت هزار و ۴۰۲ داوطلب برای آزمون های ورود به حرفه مهندسی دیماه ۱۴۰۱ ثبت نام کردند. که از این تعداد یکهزار و ۵۷۰ نفر بانوان و پنج هزار و ۸۳۲ نفر آقایان هستند.  

وی اذعان داشت: براساس تمهیدات اندیشیده شده متناسب با ثبت نام های بعمل آمده و به منظور کاهش سفرهای ناشی از آزمون، مجموعه آزمون های نظام مهندسی در روزهای هشتم و نهم دیماه سالجاری در حوزه‌های امتحانی اصفهان و کاشان برگزار می‌شود.  

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان با اشاره به اینکه آزمون برای ۸ دیماه در دو نوبت صبح و عصر و برای ۹ دیماه در نوبت صبح برگزار می‌شود افزود: این آزمون امروز صبح با مشارکت دو هزار و ۶۶۸ داوطلب در حوزه امتحانی دانشگاه اصفهان و ۲۸۴ نفر در حوزه امتحانی کاشان اجرا شد.  

وی بیان داشت: آزمون فوق در نوبت صبح امروز برای متقاضیان اخذ پروانه اشتغال به کار مهندسی در رشته های عمران (نظارت)، شهرسازی، نقشه برداری، ترافیک و معماری (نظارت) برنامه ریزی شده است.  

قاری قرآن خاطرنشان کرد: آزمون ورود به حرفه مهندسی برای رشته های معماری (اجرا)، عمران (اجرا)، مکانیک (نظارت و اجرا) و برق (نظارت و اجرا) در نوبت عصر برگزار خواهد شد.  

وی با بیان اینکه آزمون‌های ورود به حرفه مهندسان رقابتی نیست عنوان کرد: مطابق دوره‌های قبل افرادی که نمره ۵۰ را کسب کنند به عنوان قبول شده آزمون تلقی می‌شوند.  

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان ضمن آرزوی توفیق برای تمامی داوطلبان بیان داشت: با توجه به نقش تاثیرگذار مهندسان و کاردان های فنی و معماران تجربی در صنعت ساختمان، آزمون های ورود به حرفه به منظور ارزیابی توان علمی و حرفه ای ایشان تهیه و تدوین شده و امید آن است تمامی داوطلبان در قالب صلاحیت های مربوطه با تعهد و تخصص در انجام رسالت خود کوشا و پرتوان باشند.