شناسهٔ خبر: 123435 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان خبر داد:

اجرای عملیات ارتقای ایمنی در محور «قره پشتلو»

راهداری زنجان مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان از اجرای عملیات ارتقای ایمنی در محور «قره پشتلو»، پیش از تبدیل شدن محور به راه اصلی خبر داد.

جعفر قزوینیان، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (استان زنجان) در رابطه با اصلاحات صورت گرفته در محور قره پشتلو اظهار کرد: این مسیر از محورهای است که ترافیک رو به رشدی دارد و طرح هندسی محور به علت قوس‌های قائم، منطبق بر استانداردها نیست. از این رو در سفر اخیر ریاست جمهوری مصوب شد که اقداماتی در این زمینه انجام شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان ادامه داد: از آنجایی که احداث راه جدید یا راه های اصلی بر عهده راه و شهرسازی است، همکارانمان در راه و شهرسازی احداث راه اصلی را در دستور کار قرار داده، حتی چند کیلومتری در انتهای مسیر قره پشتلو، احداث راه اصلی را یک الی ۲ سالی اجرا کرده‌اند اما به علت اینکه محور فاقد ماده ۲۳ بوده و ردیف ملی هم نداشته، اجرای عملیات متوقف شده است. البته نمایندگان مجلس پیگیرند که مجوز ماده ۲۳ را از سازمان برنامه و بودجه کشور اخذ کنند.

به گفته «قزوینیان»، هر ساله بودجه ای از محل ردیف ملی برای محور در نظر گرفته می‌شود که راه روستایی موجود با عملکرد فرعی تبدیل به راه اصلی شود که مجموعه استانداری و نمایندگان مجلس در حال پیگیری موضوع و به نتیجه رسیدن آن هستند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان با اشاره به وظایف این مجموعه در قبال اصلاح مسیر زنجان- قره‌پشتلو عنوان کرد: با توجه به توضیحات اعلامی که در حیطه اختیارات اداره کل راه و شهرسازی است، اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان موظف است تا زمان تبدیل شدن محور به راه اصلی، ایمنی راه را ارتقا دهد.

این مسئول در خصوص میزان اعتبار اختصاصی در راستای ارتقای محور قره‌پشتلو عنوان کرد: مبلغ اختصاصی نسبت به کل محور ناچیز است و ما با این مبلغ نسبت به عقد قرارداد اقدام و تعریض آب‌روهای موجود را در دستور کار قرار دادیم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان «عرض کم شانه خاکی» و «مشکلات مربوط به پارک خودروها به ویژه در آب‌روها» را از اشکالات محور قره‌پشتلو دانست و گفت: عملیات مربوط به اجرای ۴ کوله و بتن‌ریزی فونداسیون ۱۰ مورد از آب‌روها انجام شده است و پس از تکمیل آب‌روها، اقدامات مربوط به خاکریزی اطراف پل با هدف تعریض جاده در دستور کار قرار می‌گیرد.

این مسئول همچنین از انعقاد قرارداد دیگری با هدف «شناسایی تقاطع‌هایی که معمولا در شب‌ها به علت کمبو د نور در آن کاهش دید راننده‌ها را شاهد هستیم» خبر داد و گفت: تقاطع‌های مربوطه شناسایی و در حال انتقال نیرو برای اتصال روشنایی محورهای هدف هستیم و با وجود عدم وصول اعتبار، اداره کل راهداری در حال اجرای پروژه مذکور است.

«قزوینیان»، با اشاره به «سرقت تابلوها» در محورهای مواصلاتی استان زنجان نیز افزود: نصب تابلوها در محورهایی که سرقت تابلوها و علایم در آن‌ها وجود داشته و دارد در کنار دو موضوع مربوطه در دستور کار اداره کل قرار دارد و برای انجام کامل آن منتظر اعتبار هستیم. امیدواریم با این اقدامات موثر اولیه بتوانیم در کاهش تصادفات مثمرثمر باشیم.