شناسهٔ خبر: 123439 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره حقوقی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان:

۳۰ مرکز سیار عرضه موادغذایی در آزادراه زنجان- قزوین جمع‌آوری شد

راهداری زنجان رئیس اداره حقوقی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان از جمع‌آوری ۳۰ خودرو و فروشگاه سیار غیرمجاز عرضه‌کننده موادغذایی فاقد مجوز در ورودی زنجان- قزوین با حکم قضایی خبر داد و گفت: این اقدام در راستای پیشگیری از حوادث ناگوار رانندگی و رفع نقاط حادثه‌خیر انجام گرفت که در تمامی محورهای مواصلاتی استان زنجان با قوت ادامه می‌یابد.

محبوب آسمانی‌مرند، رئیس اداره حقوقی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (استان زنجان) ضمن تاکید بر لزوم پاکسازی آزادراه‌ها از حضور وانت‌های سیار و غرفه‌های برپا شده فاقد مجوز عرضه مواد غذایی با هدف پیشگیری از تصادفات ناگوار و رفع نقاط حادثه‌خیز اظهار کرد: در راستای اجرای قانون از جمله مواد ۶ و ۷ قانون ایمنی راه‌ها، با هدف ایمن‌سازی حاشیه راه‌ها و با دستور مقام قضایی و هماهنگی با نیروی انتظامی و همکاری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان و اداره شهرستان زنجان، در ورودی آزادراه زنجان- قزوین (لاین شمالی) حضور یافته و اقدام به پاکسازی و جمع‌آوری محل از وانت‌ها و مراکز سیاری کردیم که بدون مجوز مشغول عرضه مواد غذایی به مسافران و کاربران جاده‌ای بودند. لازم به ذکر است این اقدام قانونی در کل محور ادامه می‌یابد.

رئیس اداره حقوقی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان با بیان اینکه محل مربوطه پس از پاکسازی تحویل اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان زنجان شد تا نسبت به اجرای مستمر قانون اقدام کند، ادامه داد: در این طرح اجرا شده، در مجموع ۳۰ خودرو و فروشگاه سیار متخلف شناسایی و اخطاریه لازم را دریافت کردند. این متخلفان در صورت تکرار تخلف، مشمول اقدام قضایی اداره کل شده و طبق قانون با آن‌ها برخورد می‌شود.

«آسمانی» همچنین از کشف تخلف در آزادراه زنجان- تبریز خبر داد و گفت: در حال اخذ مجوز از مقام قضایی برای جمع‌آوری خودروها و مراکز سیار عرضه‌کننده مواد غذایی هستیم.

رئیس اداره حقوقی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان با یادآوری پیگیری‌های قضایی منجر به صدور حبس برای متخلفان عرضه‌کننده مواد غذایی مستقر در محور سطانیه تاکید کرد: مواردی نسبت به عرضه‌ موادغذایی در محل‌های حادثه‌خیز در محور ابهر- خرمدره مشاهده شده است که با هدف ایمن سازی محور برای کاربران جاده‌ای، خودروهای متخلف با حکم قضایی جمع‌آوری می‌شوند.

انتهای پیام/